Tjänsten jag syftar på är endast på missing points, så har du upplevt problem på andra delar av SAS ekosystem får du gärna skriva var så kan jag höra med kollegorna som ansvarar för dem vad de har för skydd och möjligen vad de kanske måste justera. Jag vet att en funktion hade lite inkörningsproblem men bör vara löst - jag fastnade själv i det nämligen när jag letade biljetter till USA

.
Oskyddad kan ingen bedriva onlineförsäljning utan enorma kostnader som följd. En del ”collateral” kommer man nog inte ifrån men den ska vara enormt minimal och endast för det jag kallar edge-cases. Annars blir skydden kontraproduktiva såklart.
Apples relätjänst är precis samma typ av tjänst som en hacker och fraudster använder för att dölja sin identitet även om de gör det än mer avancerat. Alla som säljer något på nätet vill i största mån ha den riktiga adressen, kreditkortet, e-posten etc. Du vill veta vem du gör business med, än viktigare vid tjänster där sista skyddet ”postadressen” inte är något du kan screena. Dessa tjänster förvanskar just dessa och i sig inget konstigt att online tjänster försöker skydda sig emot dem. Men i sak har du rätt - när gemene man börjar använda tekniker för att de blivit lättillgängliga behövs förfinade tekniker för att just skilja legitima från mindre legitima besökare. Det är ett gissel helt klart och ett ständigt tweakande.