Senaste nytt

Går det att åka kommersiellt i Afrika?

Absolut. Många tar egna uppfattningar som fakta. Där går det snett...
Dettte er et frit forum, bygget på meninger, oplevelser, og erfaringer. Hvis du vil have faktuelt bevis på alt, bliver det en større arbejdsopgave. Som igen kommer til at afhænge af subjektive analyser, manipulerende statistik, og kriterier.

Dettte er et frit forum, bygget på meninger, oplevelser, og erfaringer. Hvis du vil have faktuelt bevis på alt, bliver det en større arbejdsopgave. Som igen kommer til at afhænge af subjektive analyser, manipulerende statistik, og kriterier.

Här är fakta i alla fall, sedan känner åtminstone jag stort förtroende för de analyser @agehall har gjort inför alla de resor han har gjort i Afrika. Alla gör ju dock sina prioriteringar och har sina preferenser så det är klart att hans ståndpunkt inte passar alla, vilket han inte heller har sagt utan man skall se hans och alla våra inlägg här som rekommendationer och ett försök att hjälpa...

https://ec.europa.eu/transport/sites/transport/files/modes/air/safety/air-ban/doc/list_en.pdf

...fakta og fakta...dette er vel en liste som er lavet ud fra formelle og dokumenterede oplysninger og som rammer de flyselskaber som er svage i dokumentering og ikke vil eller kan afgive oplysninger eller er medlem af alle konforme prestige-organisationer omkring flydrift og sikkerhed. Listen beviser ikke (nødvendigvis) at disse flyselskaber er farlige at flyve med? De fleste har næppe haft ulykker? Bortset fra det er det en utrolig lang liste....

Manipulerande får stå för dig. :)

I juni 2016 (Letar biljett i First. Vilka länder i Afrika är "säkra". | Sida 5 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor) skrev @agehall att han varit i Joburg "ett flertal gånger" och i Windhoek "ett väldigt kort besök". Men han är ändå alltid inne i varje tråd som handlar om Afrika som någon form av kontinental allvetare och förklarar hur dåligt allting är. För någon som bott i flera afrikanska länder och besökt ännu fler måste jag ändå le lite...

Well, du var inte riktigt med på den tiden, men under års tid var jag i snitt i Afrika ca 50 gånger/år. Det var långt ifrån alltid så "normala" länder som Sydafrika utan i princip täckte jag hela kartan (med få undantag). Jag antar att du med dina lösrykta kommentarer vill försöka få det att framstå som att jag inte har någon som helst koll på Afrika, men där har du tyvärr fel. Jag vet ganska väl vad jag pratar om och jag har besökt betydligt fler länder än sydafrika och Namibia. Vissa länder (såsom Nigeria och Sydafrika) är överrepresenterade i mitt forna resschema, men många andra hanns med.

Well, du var inte riktigt med på den tiden, men under års tid var jag i snitt i Afrika ca 50 gånger/år. Det var långt ifrån alltid så "normala" länder som Sydafrika utan i princip täckte jag hela kartan (med få undantag). Jag antar att du med dina lösrykta kommentarer vill försöka få det att framstå som att jag inte har någon som helst koll på Afrika, men där har du tyvärr fel. Jag vet ganska väl vad jag pratar om och jag har besökt betydligt fler länder än sydafrika och Namibia. Vissa länder (såsom Nigeria och Sydafrika) är överrepresenterade i mitt forna resschema, men många andra hanns med.

Bara av ren nyfikenhet , under hur många års tid? Tror det föll bort där :)

Bara av ren nyfikenhet , under hur många års tid? Tror det föll bort där :)
Det var ganska exakt två år jag pysslade med detta innan jag ledsnade på att pendla ner till Afrika.

Och innan någon säger att resandet tog knäcken på mig - den största orsaken att jag bytte jobb var bristen på framförhållning. Sista året var det tre resor ARN-FRA-JNB för en dags möte (dvs ca 12h i JNB) med mindre än 24h varsel. Det är inte hållbart i längden...

Jag förstår inte, i en fyra månader gammal tråd skriver du att du varit i Afrika några gånger och nu 100+ och många fler länder än det du nämnde då? Jag får det inte riktigt att gå ihop?

Vilken tid var det jag inte "var med på"?

Jag förstår inte, i en fyra månader gammal tråd skriver du att du varit i Afrika några gånger och nu 100+ och många fler länder än det du nämnde då? Jag får det inte riktigt att gå ihop?
Jag förstår inte riktigt hur du orkar fortsätta driva denna diskussionen. Om du läser om inlägget du talar om, så ser du att han svarade på en fråga specifikt om SA och Namibia, inte om att lista alla ställen han har varit på runt om på hela kontinenten.
agehall har här och där genom sina 22 000+ inlägg pratat om sina resor runt om i Afrika, hans åsikter och upplevelser återkommer om du läser trådar här titt som tätt. Då blir det tydligt att inlägget du talade om inte täcker hela bilden.

Att jag kanske har en annan åsikt om flygbolag baserade i Afrika är en helt annan sak, jag har ändå bara en handfull resor till/från/inom Afrika.

Toppen