agehall
Medlem
Om vi ska märka ord - "helt säkert" är inte motsatsen till "inte speciellt osäkert". Men skit sak samma. Om vi jämför X, så vill jag hävda att X i princip alltid är farligare i Afrika än i Europa.Der er vist ingen der hævder at det er "helt säkert"? Vi hævder nærmest det modsatte: nemlig, at det "ikke er specielt usikkert".
Statistik kan vridas och vändas lite hursomhelst. Ska man jämföra siffror så behöver man titta på många faktorer och fundera på vad som orsakar dessa. Det som oroar mig är att potentialen för olyckor är ständigt närvarande i Afrika och jag vill påstå att det saknas ett metodiskt arbete med flygsäkerhet. (Och många andra industrier för den delen!)Selv om statistisk set det måske er (var?) en anelse mindre sikkert end at flyve i Europa er det næppe nok til at pege på hvilkesomhelst alternativt som mere sikkert?
Om du försöker implicera att det nödvändigtvis är dyrare att flyga via EU så har du fel. För min del var det mer eller mindre kostnadsneutralt. Att du sedan har haft en kollega som inte fixar sitt jobb i övrigt har väl inget med den här diskussionen att göra?Jeg havde en kollega der altid rejste over Europa når han skulle fra Øst til Vestafrika. Han blev meget træt, blev sent på alt, og i sidste ende en meget dyr medarbejder...