Senaste nytt

Gå genom säkerhetskontrollen med klockan

Vem fan behöver klocka? Jag har inte haft någon sen 1971 då jag såg filmen "Easy Rider". Det finns ju klockor överallt, på jobbet, i bilen, i mobilen och självklart hemma. Sen finns det förstås folk som ser sin klocka som statussymbol men så lågt tänker jag aldrig sjunka.

Det beror på vilken bransch du jobbar. Hos vissa mina kunder kan jag inte ta med mobiltelefon med mig i kontoret/fabriken.
Jag behöver testa saker och ting inom viss tidsram så behöver jag absolut min egen klocka.

Jag kan inte lämna huset utan klocka... känner mig helt naken.

Går säkert att vänja sig av med, men jag trivs med klocka.. :)

Drömmer om en Panerai Purdey. Tyvärr kostar den 200.000+

Jag tycker att vi ska respektera varandras nörderier. Jag menar, tänk på vilket forum vi är i.

Absolut. Jag kan inget om klockor, men jag är rätt säker på att min (i klocksammanhang) rätt billiga Tissot tål att läggas i en ficka utan problem. Jag bara förutsätter att om man skaffar en klocka modell dyr/fin så ska den tåla minst lika mycket.

Vem fan behöver klocka? Jag har inte haft någon sen 1971 då jag såg filmen "Easy Rider". Det finns ju klockor överallt, på jobbet, i bilen, i mobilen och självklart hemma. Sen finns det förstås folk som ser sin klocka som statussymbol men så lågt tänker jag aldrig sjunka.

Armbandsur kan vara mer än bara en "tidvisare"...

Håller med agehall; allt löst ned i något lämpligt förvar, i mitt fall blir det oftast väkan, i god tid innan det är dags att lämpa upp allt på bandet. Dock, armbandsuret får oftast åka med bälte jacka osv i plastlådan. Brukar ofta ha min Fortis (mekaniskst ur) när jag reser, och, det finns ingen säkerhetskontroll i världen som tillåter att den får hänga med genom 'bågen' - röntgas alltid. Den är en rejäl klump i rostfritt stål, byggd för 200 m djup och vakum (certifierad att användas på int. rymdstationen, inget som jag troligen tyvärr inte kommer få användnig för). Även om den inte skulle ge utslag så åker den av ...

Absolut. Jag kan inget om klockor, men jag är rätt säker på att min (i klocksammanhang) rätt billiga Tissot tål att läggas i en ficka utan problem. Jag bara förutsätter att om man skaffar en klocka modell dyr/fin så ska den tåla minst lika mycket.

Jepp! De riktigt dyra uren är faktiskt byggda för att tåla en hel del. Har man investerat myket i en sak, så är det väl meningen at den ska användas? Göra bruk av investeringen och ha glädje av den.

I stedet for at købe en meget dyr "krydder", kan man alternativt f. eks købe et billigt rejse-arbåndsur med plastic eller læderrem ("skoleur") som man kan gå med igennem kontrollen. Plastikure er ikke til at slå ihjel! Og, hvis det er i kraftig signal-farve kan man ikke glemme det - ellers vil omgivelserne fortælle dig at tage det med :) Instead of dressing up: dress down[/I Kronjuvelerne kan du så tage frem af tasken når den egentlige fest starter....

Toppen