Senaste nytt

Gå genom säkerhetskontrollen med klockan

agehall

Medlem
Tar sällan av klockan. Om man har en tung klocka kan man hålla ut armen framför kroppen när man går igenom säkerhetskontrollen. Mindre risk att den gör utslag då.

Om säkerhetspersonalen börjar gnälla på dig om att du ska ta av dig den får du hoppas att jag inte står efter dig i kön.

Kan inte annat än hålla med om att man ska vara väl förbered innan man kommer till bandet, men att bara lägga ner klockan i jackfickan eller väskan känns inte riktigt helt tryggt för mig nu i början då klockan är ny och det inte finns en ända skråma. Med tiden då den slits blir man mindre försiktig, men där är jag inte än.

Köp en bättre klocka som tål att läggas i en ficka då. Om klockan inte tål det så ska du nog inte bära den i dagligt bruk.


Jag känner mig rätt rabbiat nu, men jag är ganska trött på folk som försöker gå igenom säkerhetskontrollerna med en halv guldsmedsaffär och misslyckas. Varför inte bara göra rätt och skicka all metall genom röntgenmaskinen?
 

Mickey

Medlem
Om säkerhetspersonalen börjar gnälla på dig om att du ska ta av dig den får du hoppas att jag inte står efter dig i kön.



Köp en bättre klocka som tål att läggas i en ficka då. Om klockan inte tål det så ska du nog inte bära den i dagligt bruk.


Jag känner mig rätt rabbiat nu, men jag är ganska trött på folk som försöker gå igenom säkerhetskontrollerna med en halv guldsmedsaffär och misslyckas. Varför inte bara göra rätt och skicka all metall genom röntgenmaskinen?

Det handlar inte om att klockan inte tål det utan att jag vill hålla den i gott skick då jag har fått betala mycket för den.
Sen vill jag poängtera att jag aldrig velar i säkerhetskontrollen.
 

agehall

Medlem
Det handlar inte om att klockan inte tål det utan att jag vill hålla den i gott skick då jag har fått betala mycket för den.

Jag vidhåller att om du är orolig får du köpa en bättre klocka som tål förvaring i en ficka. Alla klockor som kostar mer än 100 SEK i en svensk butik borde klara det.
 
Toppen