Senaste nytt

Fyra världsdelar på en månad - Hur man maximerade BMI diamond club

Ja ett PP kan verkligen vara en räddning ibland, men själv tycker jag inte priset för att skaffa ett PP privat väger upp nytta av det. Fine ifall det ingår i ett kreditkort eller liknande.

Ja ett PP kan verkligen vara en räddning ibland, men själv tycker jag inte priset för att skaffa ett PP privat väger upp nytta av det. Fine ifall det ingår i ett kreditkort eller liknande.

Jag har det "på köpet" till ett kreditkort. Använder det dock sällan, inte värt att betala extra för.

LIM-CUZ TA C

Det var större och bekvämare stolar i business än vad de hade i ekonomi. Businesskabinen bestod av tre rader med 2-2, i ekonomi hade de 3-3. Vid stolen fanns redan en kudde och när jag satt mig ner serverades en fördrink gjort på apelsinjuice. Totalt idag var vi fem stycken som upptog de tolv platserna så jag hade en tvåa för mig själv.

13.jpg
TACA business class

40 minuter efter att boardingen börjat var det dags att taxa ut mot startbanan. En liten trevlig detalj var att under flygvärdinnans säkerhetsgenomgång i högtalarsystemet sa de allas namn på de som jobbade ombord idag. Det var två stycken som jobbade i business och två stycken i ekonomidelen. Det var riktigt dimmigt denna morgon och man såg inte långt utanför fönstret. Snart var vi igenom molnen och så långt ögat nådde såg man bara ett tjockt hav av vita moln samt några bergstoppar som penetrerade molntäcket.

14.jpg
Molntäckt Anderna

Inte långt in i flygningen serverade de frukosten som bestod av lite härlig frukt, pålägg, varmt bröd och en varm bulle. Frukosten passade mig helt perfekt och allt smakade bra.

15.jpg
Frukost serverad

Till detta tog jag ett glas vatten samt mer juice. Glasen som drycken serverades i var gjorda av plast, inte engångsglas som man är van vid, utan riktigt tjock plast av hög kvalitet, om nu plast kan vara det. De var lika tjocka som riktiga glas gjorda av glas är. Så fort jag var klar med min frukost frågades det ifall jag önskade mig något mer.

16.jpg
Ett plastglas juice

Dock kände jag mig nöjd och tänkte försöka sova lite till eftersom jag skulle ha en heldag i Machu Picchu när jag landade. Under frukosten hade molnen släppt och fönstret bjöd nu på en mäktig vy av Anderna med djupa dalar och höga toppar.

17.jpg
Anderna

På vissa ställen kunde man även se ruiner och rester från inkatiden. Efter att jag vilat ögonen ett kortare tag var det dags för landning. Det hade nu mulnat på en del igen och tyvärr hade det börjat regna. Det var bra mycket vatten på landningsbanan och det bara sprutade på sidorna av planet när vi landade.

18.jpg
Ett regnigt Cuzco

Trist att det skulle regna dagen till ära men det skulle inte stoppa mig. Kort efter att jag kom till bagagebandet var min väska nummer två ut på bandet. Innan jag lämnade ankomsthallen letade jag upp en ATM och gjorde ett nytt försök att ta ut pengar, och denna gången gick det betydligt bättre.

Nu kanske jag är kräsen men dina bilder visar ju ingen högre kvalitet än betald dryck ho Ryan..
taca.jpg

stolen verkar schysst, jag gillar när det är en riktig business stol och inte bara blockat säte

Nu kanske jag är kräsen men dina bilder visar ju ingen högre kvalitet än betald dryck ho Ryan..

Hänger inte riktigt med på vad du menar med ho Ryan? men en sak som jag noterade på resa i Sydamerika var att verkligen allt är sponsrat av Coca Cola. På TACA hade de där servetterna och på TAM fick man plast glas med Coca Cola på. Om man tittade sig omkring i städerna hade nästan alla cafén en coca cola markis eller liknande. Helt galet hur stor närvaro coca cola hade i de delarna jag var i. Detta är något jag även tänkt på i Sydostasien där coca cola reklam finns på var och vartannat skjul. Coca Cola kör verkligen mass propaganda runt om o hela världen på ett eller annat sätt.

Hänger inte riktigt med på vad du menar med ho Ryan? men en sak som jag noterade på resa i Sydamerika var att verkligen allt är sponsrat av Coca Cola. På TACA hade de där servetterna och på TAM fick man plast glas med Coca Cola på. Om man tittade sig omkring i städerna hade nästan alla cafén en coca cola markis eller liknande. Helt galet hur stor närvaro coca cola hade i de delarna jag var i. Detta är något jag även tänkt på i Sydostasien där coca cola reklam finns på var och vartannat skjul. Coca Cola kör verkligen mass propaganda runt om o hela världen på ett eller annat sätt.

På samma tema är ju t.o.m. fängelserna i Bolivia sponsrade av läskedrycksföretag. Åtminstone om man ska tro El Choco.

Det finns också Inca Kola (vilket inte smakar som Cola) i Peru. :)
240px-Inca_Kola.jpg

(Foto: Wikipedia)

och Zam Zam Cola i Iran.
200px-Zamzam_Barry_Kent.JPG.JPG

(Foto: Wikipedia)

På samma tema är ju t.o.m. fängelserna i Bolivia sponsrade av läskedrycksföretag. Åtminstone om man ska tro El Choco.

Det är ju helt sjukt men otroligt fascinerande.

Det finns också Inca Kola (vilket inte smakar som Cola) i Peru. :)

Smakade faktiskt den där Inca Kolan eftersom jag läst att den skulle var så god. För mig blev det en klunk och sedan lämnade jag resten. Var inte alls speciellt god i mitt tycke. Men däremot såg jag knappt någon reklam för Inca Kola, bara Coca Cola överallt.

Toppen