Senaste nytt

Fylla i APIS inför USA-resa

Relaterat till detta ärende, hur ser det ut med -pre-screening på CPH inför att man åker till USA?

På ARN så finns ju en specifik desk man ska gå till vid basen på t2 piren för att lova att man inte är terrorist, men var finns motsvarande på CPH?

Relaterat till detta ärende, hur ser det ut med -pre-screening på CPH inför att man åker till USA?

På ARN så finns ju en specifik desk man ska gå till vid basen på t2 piren för att lova att man inte är terrorist, men var finns motsvarande på CPH?

Brukar ske vid gate. De ropar upp namn och så får man gå fram typ. Men missar du får du frågorna vid boarding bara.

Åker du med SAS så finns det en separat desk strax efter passkontrollen mot D,E,F iaf. Smiter du förbi/missar så är det folk som kollar senare innan man släpps in i E-området

Finns en parallell diskussion i den här tråden:
https://www.businessclass.com/forum/threads/kan-inte-ange-första-nattens-adress-i-apis.105551/post-1098299

tldr; så verkar det mycket riktigt bara gå att fylla i när incheckningen öppnat. Kundtjänst hävdar att det är en bugg och ”har vidarebefodrat till IT”.
Har läst den andra diskussionen också, men det är inte helt korrekt. Det går att fylla i informationen redan innan incheckningen öppnat, jag gjorde det precis för en resa om en månad.

Har läst den andra diskussionen också, men det är inte helt korrekt. Det går att fylla i informationen redan innan incheckningen öppnat, jag gjorde det precis för en resa om en månad.
Intressant, var ser du länk för att fylla i det? Jag har en resa om 2v där jag inte kan fylla i adress varken i appen eller på hemsidan.

Toppen