Vissa hotell har att man kan ta ut kontanter på rumsnotan. Då får man inte växlingsavgifter och dylikt.Sant, men alla ATM jag testat tar ngn sorts avgift, antingen x dollar eller ngn procent. Nä, Card is King! (numer..)![]()
Har det då varit poänggrundande?Vissa hotell har att man kan ta ut kontanter på rumsnotan. Då får man inte växlingsavgifter och dylikt.
Jag vet att Shangri-La har det som förmån för sina Jade medlemmar och uppåt. Det finns nog andra som har samma erbjudande.
Det vet jag inte. Det är mycket möjligt, på AMEX:et är det poänggrundande. Men jag vet inte om det är poänggrundande i sig på exempelvis Shangri-La, jag har aldrig tänkt på att kolla.Har det då varit poänggrundande?
Såg 6cent rabatt för cash på en mack i dag i Cape Cod. Betalade med 2,39:- med Amex för en gallon...Öh, det finns ju massor av butiker som inte tar Amex, framför allt bensinstationer, och på många ställen får man bästa priset om man betalar kontant.
Men vad vet jag, jag har bara hunnit med att besöka 49 stater...
Öh, det finns ju massor av butiker som inte tar Amex, framför allt bensinstationer, och på många ställen får man bästa priset om man betalar kontant.
Men vad vet jag, jag har bara hunnit med att besöka 49 stater...
Sist körde jag med mitt svenska Amex Premium och angav mitt svenska postnummer när så krävdes, hade aldrig en tillstymmelse till problem.De bensinstationer som verkar ställa till problem är de som kräver zipcode som validering.