Senaste nytt

Funderingar kring Los Angeles / Kalifornien barnfamilj

M.K

Medlem
Bra trådstart, också nyfiken då jag inte besökt LA på över 20år men har planer. Vid vilken strand rekommenderar Ni frekventa besökare hotellboende? Det finns några att välja på, men har liksom TS hört att en del områden har gått ner sig och förslummats.
 

palmen

Moderator
Bra trådstart, också nyfiken då jag inte besökt LA på över 20år men har planer. Vid vilken strand rekommenderar Ni frekventa besökare hotellboende? Det finns några att välja på, men har liksom TS hört att en del områden har gått ner sig och förslummats.
Boende vid stränderna är svindyrt rent generellt. Vad vill du göra på stranden? Bada? Spela volleyboll? Äta bra? Dricka bra? Titta på folk?

Personligen gillar jag Manhattan Beach för dryck och se solnedgång. Längre söderut mot Long Beach och seal beach Är det relativt trevligt.

Fokusera istället på var du vill vara större delen av tiden och bo där. LA är gigantiskt och jag brukar ta ett hotell i och omkring där jag tänker vara och sen ta Uber överallt.
 

M.K

Medlem
Boende vid stränderna är svindyrt rent generellt. Vad vill du göra på stranden? Bada? Spela volleyboll? Äta bra? Dricka bra? Titta på folk?

Personligen gillar jag Manhattan Beach för dryck och se solnedgång. Längre söderut mot Long Beach och seal beach Är det relativt trevligt.

Fokusera istället på var du vill vara större delen av tiden och bo där. LA är gigantiskt och jag brukar ta ett hotell i och omkring där jag tänker vara och sen ta Uber överallt.

Ursäkta otydligheten, men tänkte på en familjevänlig stadsdel med bra strand för barn och trevliga restauranger med drycker för vuxna, utan stora sociala problem i gatubilden. Finns ett antal stränder i närheten av “allt”. Bortse från prisläget lokalt i rekommendation, allt är oavsett dyrt för oss svenskar numera.
 

Tamas

Medlem
Boende vid stränderna är svindyrt rent generellt. Vad vill du göra på stranden? Bada? Spela volleyboll? Äta bra? Dricka bra? Titta på folk?

Personligen gillar jag Manhattan Beach för dryck och se solnedgång. Längre söderut mot Long Beach och seal beach Är det relativt trevligt.

Fokusera istället på var du vill vara större delen av tiden och bo där. LA är gigantiskt och jag brukar ta ett hotell i och omkring där jag tänker vara och sen ta Uber överallt.
Jag kan bara instämma att försöka bo rätt sida LA för att slippa timmar långa pendelstreckor.
Manhattan, Hermosa och Redondo beach är trevliga och lite mindre turister än dem välkända beach.
De ligger rätt för Anaheim i a f men blir en längre resa till Studio City/Hollywood.
 
  • Gilla
Reactions: M.K

nissefalk

Medlem
Ursäkta otydligheten, men tänkte på en familjevänlig stadsdel med bra strand för barn och trevliga restauranger med drycker för vuxna, utan stora sociala problem i gatubilden. Finns ett antal stränder i närheten av “allt”. Bortse från prisläget lokalt i rekommendation, allt är oavsett dyrt för oss svenskar numera.
Kolla längre söderut, Encinitas, Carlsbad, och därikring fina små byar med fina stränder
 
  • Gilla
Reactions: M.K

igelkotten

Medlem
Ursäkta otydligheten, men tänkte på en familjevänlig stadsdel med bra strand för barn och trevliga restauranger med drycker för vuxna, utan stora sociala problem i gatubilden. Finns ett antal stränder i närheten av “allt”. Bortse från prisläget lokalt i rekommendation, allt är oavsett dyrt för oss svenskar numera.
Bor oftast omkring Redondo Beach/Hermosa Beach. Supertrevligt och i mitt tycke prisvärt. Stranden är grymt trevlig där. Men jag åker aldrig in i LA downtown / Hollywood, utan håller mig omkring där jag bor.

Man kan cykla längs stranden väldigt långt med små samhällen längs vägen.
 

Illvillja

Medlem
Var i LA (Santa Monica) en natt i november i fjol under en roadtrip längs med Highway 1. Just där i Santa Monica kändes det relativt lugnt men det var klar skillnad i vilken vibe det var när man gick bort till Venice Beach. Gatan precis bredvid området med sina "kanaler" var det ett helt läger med hemlösa så man kom knappt fram. Mer plats kring stranden och så men hade kanske inte gått där på kvällen. Dock sägs det ha blivit lite bättre jämfört med under pandemin. Största risken är väl just att småbrott inte ger något straff så bilinbrott och sådant är väldigt låg risk för förövarna vilket gör risken att drabbas ganska hög.
 
Toppen