Senaste nytt

Fundering kring standbybiljett

Någon form av regel finns det definitivt, för när det är någon ny på jobbet (och ibland annars) telefoneras det till supervisor med frågan "jag har en ebd här med biljett på sk000, är det ok att jag flyttar den"). Däremot är det inte en regelbok som vi som kunder får läsa.
Nä, det där tror jag bara bottnar i gammal klassisk osäkerhet i rollen. Men kontentan är väl i vilket fall som helst att det allt som oftast fungerar och att det är ett juste sätt att behandla statuspax i Plus. "Nästan som ett TP", haha.

Någon form av regel finns det definitivt, för när det är någon ny på jobbet (och ibland annars) telefoneras det till supervisor med frågan "jag har en ebd här med biljett på sk000, är det ok att jag flyttar den"). Däremot är det inte en regelbok som vi som kunder får läsa.

Ska tillägga att detta har bara handlat om inrikes eller inkom Skandinavien. Kan vara annat på Europa linjer tex - och definitivt om otyget plus saver är inblandat.

Sist detta fungerade för mig (EBD, Go-biljetter) så stod det två pers i gaten, jag väntade till alla boardat och frågade om jag får följa med då jag endast har handbagage.
Tjejen frågade sin (betydligt äldre, och jag är väl fördomsfull som gissar på att denna var mer erfaren) kollega "är det OK, vad säger du?" som sa "Det där avgör alltid vi som gatepersonal. Vill du släppa på honom så gör du det.".
Jag kom med. :)

Frågat någon gång i servicedisk också som sagt "betala mellanskillnad eller fråga i gate".

Så det verkar ju vara lite upp till gatepersonalen, iaf på de flygplatser där jag rest (SAS-anställda).
Nu har jag börjat resa på Plusbiljetter i tjänsten istället så jag har inte hunnit prova på 3 mån.

Dags att prova nu fredag igen.. Skönt att det är en liten flygplats, så det är samma personal vid checkin som vid gate. Skönt att få det klart innan security.

Detta kan ju ha en fördel för SAS också. Fylla ett plan med tomma stolar och, möjligtvis, sälja fler biljetter till det senare. Detta speciellt inom storstadstriangeln när det kan vara flera fulla flighter morgon/eftermiddag/kväll. Att frigöra platser på nästkommande flighter kan säkert också underlätta vid irregulariteter. Bara min tanke!

Men det är väl inget man ska räkna med, utan mest se som skönt när det funkar! Bra attityd är nog otroligt viktigt också

Jag åkte för några veckor sedan hem från OSL, frågade snällt under bording om jag kunde hänga med kärran tidigare. Hade en enklare plus biljett och EBG, blev flyttad direkt efter incheckning stängde och det uppstod ett antal no-show

Toppen