Senaste nytt

Frisk luft airside

ZRH,&AMS har ju trevliga spottingterasser,dock inte tillgängliga direkt från airside, och man måste dessutom betala inträde.

Barcelonas nya terminal har en trevlig utedel med bar/cafe , tror denna var tillgänglig från airside.

Senator loungen i Hamburg är som nämnts annars ett guldkorn i Europa. för den som inte kommer in där, undrar jag dock om inte någon restaurang på flygplatsen erbjuder en liknande terass!? (inte säker denna finns kvar dock)

Last edited:
Århus har en lite "trädgård" man kan sätta sig i.

Även som rökare har jag funderar i varför inte denna möjlighet finns överallt?

ZRH,&AMS har ju trevliga spottingterasser,dock inte tillgängliga direkt från airside, och man måste dessutom betala inträde.

Det finns en liten terrass på AMS under spottingterrassen som är tillgänglig för den som är airside. Kommer inte ihåg exakta detaljer men om man istället för att gå igenom passkontrollen tar trappan upp till loungerna och går förbi dem så ligger terrassen där till höger.

IST har ovanför food courten. Frisk luft är det dock värre med eftersom utrymmet även fungerar som rökruta och oftast är proppat av folk med abstinens.

Det finns en liten terrass på AMS under spottingterrassen som är tillgänglig för den som är airside. Kommer inte ihåg exakta detaljer men om man istället för att gå igenom passkontrollen tar trappan upp till loungerna och går förbi dem så ligger terrassen där till höger.

Är inte den väldigt stor till och med? Eller förväxlar jag den med någon annan? Jag har för mig att den ligger airside intra-schengen.

Den jag menar är riktigt stor och har till och med en uteservering på högra sidan sett inifrån terminalen? Kom ihåg att folk satt och drack öl där i alla fall.

Här är väl värt att nämna Koh Samuis flygplats (USM). En flygplats som många gånger blivit framröstad som världens vackraste flygplats. Hela airside är frisk luft, förutom loungen som är i ett skönt ac-rum.

Toppen