Senaste nytt

Frisk luft airside

Frisk luft og adgang til udendørs arealer er helt klart også en ting jeg ofte savner på flypladser.

Men nu kommer der snart en mulighed på CPH. I alt fald hvis man er ryger.
Inden for kort tid (hvis ikke allerede) åbner der en udendørs "ryger" terrasse i forbindelse med Finger B.

2013 - Københavns Lufthavne

For øvrigt har jeg også oplevet adgang til udendørs terrasser på SIN i forbindelse med Ambassador Transit lounge i T2.

Jag vet inte om det var utomhus men man kunde gå in i en liten jungelträdgård på airside på Kuala Lumpur flygplats.

Kuala Lumpur 01.jpg

Nu är ju inte flygplatsen i Kona KOA jättestor direkt, men hela flygplatsen ligger utomhus dock täckt med tak.

Ska väl finnas en terrass på ZRH där halva är landside och halva airside? Aldrig letat efter den själv, men är 100% säker på att jag sett skyltning.

Ska väl finnas en terrass på ZRH där halva är landside och halva airside? Aldrig letat efter den själv, men är 100% säker på att jag sett skyltning.

Jag har inte varit inne i loungen men det såg ut som det fanns terrass utanför loungen.

Panorama Lounge på Zurich flygplats
Zurich Panorama Lounge_01.jpg
Zurich Panorama Lounge_02.jpg

Århus (aar) har en fin liten trädgård airside. Tyvärr är den full av rökande danskar så möjligheterna till frisk luft är begränsade.

Förra året kunde man gå ut på en terass vid restaurangerna i Dublin. Har inte varit där sen dess så jag vet inte hur det ser ut nu.

Toppen