Senaste nytt

Friends & Family, boka senast 2/10

ZZZebra

Medlem
En potentiell MR för under 10k i plus får väl anses som helt ok i dessa tider? Visst dollarn är dyr men för den med guldbyxor hade det kanske blivit ett köp? Visa bifogad bild 146373

Jag köpte flera biljetter till USAs västkust för ca 1 månad sedan och betalade då strax under 8.000 SEK för resor både till SFO och LAX. Har redan köpt vinterns/vårens resor men kollade ändå och upptäckte att det var klart dyrare på F&F på alla mina datum.

Det har varit likadana eller till och med bättre priser på "vanliga" kampanjer riktade till alla än på senaste F&F. Verkar mest som att F&F har Go Light-priser men att man får ta med bagage. På Plus har jag inte sett några stora avvikelser mot liggande bokningar.
 
Jag köpte flera biljetter till USAs västkust för ca 1 månad sedan och betalade då strax under 8.000 SEK för resor både till SFO och LAX. Har redan köpt vinterns/vårens resor men kollade ändå och upptäckte att det var klart dyrare på F&F på alla mina datum.

Det har varit likadana eller till och med bättre priser på "vanliga" kampanjer riktade till alla än på senaste F&F. Verkar mest som att F&F har Go Light-priser men att man får ta med bagage. På Plus har jag inte sett några stora avvikelser mot liggande bokningar.
Vilka datum och hur långt i förväg har du hittat ToR resor i plus till SFO och LAX? Har suttit och kikat på diverse olika datum men har ej hittills hittat några datum där priserna i plus legat under 8K.
 

ZZZebra

Medlem
Vilka datum och hur långt i förväg har du hittat ToR resor i plus till SFO och LAX? Har suttit och kikat på diverse olika datum men har ej hittills hittat några datum där priserna i plus legat under 8K.
Köpte vid månadsskiftet augusti/september. Det var publik kampanj då men det är det ju varje månad. Köpte resor mellan november och mars till både SFO och LAX.

Du kan ju vänta in nästa kampanj, och kolla även om det står andra resmål, t ex BERLIN från 459 kr. Det finns det ofta erbjudanden även till USA Sämre till Asien tyvärr. Sedan får man vara lite flexibel med dagarna (inkl alltid vara kvar natt mellan lör/sön) så brukar det lösa sig.

Sedan så är "ordinarie" pris just nu ca 9.100 för SAS Plus till SFO under jan-april och 9.300 i maj. Då med utresa tisdag-lördag. Så en kampanj ger alltså ca 1.200-1.300 kr i rabatt. Upp till var och en att bedöma om det är värt att invänta kampanj för.
 
Toppen