Senaste nytt

Friends and Family 3 - 9 June 2025

Varför är folk så restriktiva att dela lösenordet?

Min uppfattning var att detta bara var ytterligare en kampanj från SAS, med en twist. Rätta mig om jag har fel.

Om tanken är att bara ett visst antal personer ska få tillgång så bör det finnas ett bättre/säkrare sätt än ett lösenord i stil med ”sommar2025”?

Vill minnas att jag fått detta lösenord i vanligt nyhetsbrev tidigare år? (EBG)

Fråga till er som fått lösenord, har ni blivit ombedda att ej dela?
Tidigare har det från SAS sida uttryckligen stått att lösenordet inte får delas "öppet", och detta forum är öppet. Därav har det rent historiskt inte varit ok.

Om SAS har ändrat något nu vet jag inte, jag har inte fått utskick med länken från SAS. Den här gången verkar det komma från anställda på SAS just nu.

Tidigare har det från SAS sida uttryckligen stått att lösenordet inte får delas "öppet", och detta forum är öppet. Därav har det rent historiskt inte varit ok.

Om SAS har ändrat något nu vet jag inte, jag har inte fått utskick med länken från SAS. Den här gången verkar det komma från anställda på SAS just nu.
Lite komiskt om SAS säger att koden inte skall delas öppet men ett antal SAS anställda sedan lägger ut den på facebook och linked In. Känns som SAS kanske övergett denna regel.

Lite komiskt om SAS säger att koden inte skall delas öppet men ett antal SAS anställda sedan lägger ut den på facebook och linked In. Känns som SAS kanske övergett denna regel.
Facebook och Linkedin är inte öppna, det krävs användare för att komma åt information där.
På BC är forumet öppet så vem som helst kan läsa utan att vara inloggad.

Det har tidigare stått att man får dela med sina "nära och kära" men inte sprida "publikt", eller något liknande.

Vi senaste F&F så var det någon av de större globala bloggarna som hade noterat detta och började sprida länk och lösenord. Troligtvis inte det som SAS har i åtanke med upplägget för denna kampanj.

Jag, och säkert SAS, räknar med att det landar i dessa Facebookgrupper ändå :)
Har för mig dom modereras så hårt att alla inlägg granskas innan dom publiceras, så skulle inte tro det.
Om SAS såg någon vinning i att släppa dessa helt publikt hade dom ju gjort det, troligen så skadar det väl varumärket om folk inte får känna sig lite utvalda? Är det så konstigt verkligen?

Facebook och Linkedin är inte öppna, det krävs användare för att komma åt information där.
På BC är forumet öppet så vem som helst kan läsa utan att vara inloggad.

Det har tidigare stått att man får dela med sina "nära och kära" men inte sprida "publikt", eller något liknande.

Vi senaste F&F så var det någon av de större globala bloggarna som hade noterat detta och började sprida länk och lösenord. Troligtvis inte det som SAS har i åtanke med upplägget för denna kampanj.
Jag googlade iofs upp löseordet på Facebook igår utan att ha något konto på facebook ;)

Jag googlade iofs upp löseordet på Facebook igår utan att ha något konto på facebook ;)
Ja det finns vägar runt allt, men för att ta del av innehåll i grupper på facebook behöver man ha ett konto.
Man kan googla fram information på linkedin också, men då visas inte allt heller.

Följer man lite sas personer på instagram brukar koden dyka upp där också

Toppen