Senaste nytt

Friends and Family 3 - 9 June 2025

Jag har en jätteskum sak. När jag söker en LH-resa för 2 passagerare får jag resultatet 6 platser ut, 2 platser hem. Men när jag klickar utresan försvinner business tillgängligheten på hemresan ("Inte tillgängligt") och bara ekonomi kvar. . Klickar jag i hemresa först, försvinner alla busines-alternativ på utresan i stället.

Söker jag samma resa för 1 pax kan jag välja både ut och hem.
Är det helt enkelt fel i platsräknaren, eller finns det något skumt trick med vilka resor som inte kan kombineras? Samtliga ben sägs vara i Z så det är alltså samma bucket på allt.

-- Added
Ännu skummare. Söker jag två vuxna går det bra. Söker jag 1 vuxen ett barn går det inte. Är barn inte längre tillåtna i business ;)

Jag har en jätteskum sak. När jag söker en LH-resa för 2 passagerare får jag resultatet 6 platser ut, 2 platser hem. Men när jag klickar utresan försvinner business tillgängligheten på hemresan ("Inte tillgängligt") och bara ekonomi kvar. . Klickar jag i hemresa först, försvinner alla busines-alternativ på utresan i stället.

Är det helt enkelt fel i platsräknaren, eller finns det något skumt trick med vilka resor som inte kan kombineras? Samtliga ben sägs vara i Z så det är alltså samma bucket på allt.
Ja, det finns en del "omöjliga kombinationer" som försvinner först när man valt ett alternativ. I min erfarenhet handlar det främst om resor som innehåller flera bolag eller som inkluderar övernattning, men finns säkert fler. Sen har säkert SAS börjat leka med dynamisk tillgänglighet också.

Men när jag har sökt på denna kampanjen ser jag bara FoF-priser i J-klass, Z får ordinarie pris.

-- Added
Ännu skummare. Söker jag två vuxna går det bra. Söker jag 1 vuxen ett barn går det inte. Är barn inte längre tillåtna i business ;)
Jag har samma problem på vissa destinationer? ATL är en av dom

Jag lyckades lösa CPH-HND nu genom att välja Go Light utresa och Plus hemresa. Det blev ca 2-3 tkr dyrare men det blev nästan jämnt ut med de två presentkorten som jag köpte för några dagar sedan.

Kan ju köpa några presentkort och titta ifall priset biljetterna är kvar, så blir det 16,67% billigare :)

Funderar själv på eventuellt Bangkok i Mars, men får se alternativt avvakta till nästa FnF
Funkar presentkort direkt efter köpet? När jag läste står att det tar 48 timmar. Tänkte att boka med presentkort idag men måste jag vänta tills presentkortet fungerar?
  • You can use the code on your Gift Card 48 hours from time of purchase to buy travel and travel extras via SAS website or via customer support in a currency matching the one on your Gift Card.

Funkar presentkort direkt efter köpet? När jag läste står att det tar 48 timmar. Tänkte att boka med presentkort idag men måste jag vänta tills presentkortet fungerar?
  • You can use the code on your Gift Card 48 hours from time of purchase to buy travel and travel extras via SAS website or via customer support in a currency matching the one on your Gift Card.
Ja du måste vänta tills det fungerar.

Bra kampanj och ännu bättre när man delbetalar med presentskoten som har inhandlas för några dagar sedan
ARN-SFO-ARN i mitten av januari ut i plus och hem i Business 13.132 SEK bliv priset
Tack BC och SAS för information om kampanjerna!
...och så kan du dra av 2000 kronor till på den summan om du betalade med presentkort.

Toppen