Senaste nytt

Fredagstråden™

Har inte skrivit här så ofta, men tänkte göra det nu. Har varit en konstig vecka.

I Helsingfors har det idag varit en otrolig snöstorm. Tåg, bussar, bilar, ja egentligen allt förutom flygtrafiken har blivit otroligt drabbade. Förseningar på typ en kvart, och då har det snöat säkert 40cm på ett dygn och varit storm. I NYC hade väl armén varit ute vid det här laget.

10 veckor kvar tills förstfödingen kommer. Konstig känsla, börjar sjunka in så småningom. Kanske EBG och CC Concierge inte är det viktigaste i världen?

Har varit rejält otrogen. Har bokat mer AY nu än SK - har förnyat EBG med nuvarande bokningar redan. Tänkte försöka få AY Silver före slutet av april. Har börjat gilla AY mer och mer.

Trevlig helg åt alla!

I Helsingfors har det idag varit en otrolig snöstorm. Tåg, bussar, bilar, ja egentligen allt förutom flygtrafiken har blivit otroligt drabbade. Förseningar på typ en kvart, och då har det snöat säkert 40cm på ett dygn och varit storm. I NYC hade väl armén varit ute vid det här laget.

Det räcker nog att du hade flugit västerut enbart en timme så hade du kommit till ett "land" i kaos om det snöat 40 cm.

Nu var det fredag igen nu är det bara tre nätter kvar tills jag är åter i min egen säng i Luleå. Längtar nästan lite dit nu faktiskt. Men i sann medveten resenär anda är det tre olika sängar de sista dagarna så man får mer poäng.

Iofs har jag insett att jag inte är hemma en enda helg i december så det blir en del resa iaf men kortare resor inom landet. Nästa fredag flyger man till Stockholm och laddar upp inför julbordet på lördagen...

Kallast i Sverige igår var det ca 8 mil utanför Kiruna, i Vittangi. Där hade de -32! I Kiruna hade vi runt -19 och inomhus var det +17... Brrrr!
Nu går alla element för fullt och jag kan inte nog längta till Australien om ca en månad!
Tur att det är massa jobb nu den närmaste tiden, så att man inte hinner bry sig allt för mycket...

Måndag morgon. 15 grader kallt. Bilen startar inte och motorhuven har frusit fast. Startkablar finns i bagageutrymmet. Bakluckan har frusit fast. Startar den andra bilen och kopplar startkablarna. Inget händer, startkablarna trasiga. Hittar efter lite rotande ett par gamla kablar i förrådet och får äntligen fart på bilen. Som sagt, måndagsmorgon.....
Men det blir ju bättre i slutet på veckan. Julbord i på Strand i Stockholm med alla andra flygnördar.....

Mm en lugn dag med kameran blev det igår...en bild på birkastan i vinterkostym bjöds det på..

23kqcle.jpg

Jag tar fredag redan idag
tog ut ett par kvarvarande semesterdagar, vilket gör att jag är ledig torsdag-fredag-måndag
Passade på att boka om lite inför helgen så fredag flyger jag ner till arlanda, går på hockey på kvällen i märsta! (inte bara flygintresserad)
Lagomt utvilad på arlandia med hotellfrulle innan finlördagen toppas med julbord på Strand hotel
Träffar upp lite kompisar på söndag innan det blir nytt boende på Arlandia, hem måndag mitt på dagen
lyxar och bokar bonusresa på flygen och 2 bonusnätter på Arlandia!
Trevlig helg!

Toppen