Senaste nytt

Fredagstråden™

Då är man igång med sitt TP-run, har avverkat TPE-HKG-CGK och sitter just nu i loungen i Jakarta och väntar på att flyga tillbaka till HKG, med ett fånig leende på läpparna:D Men min tanke att transfern i Jakarta skulle vara "bit av kaka" stämnde inte riktigt. Har bl a suttit och snackat skit med en immigration officer i ca 20 minuter, efter att jag förklarat att jag vill inte in,jag vil bara ha poäng. Mer kommer reserapporten.

Hade tänkt ta mig en tripp till Rivieran imorgon, men efter en heldag i solen idag känns tanken bara jobbig...
Blir en hotellnatt i Milano istället mellan 1:a och 2:a Juli (så jag hinner se EM-finalen), sedan åker jag till Sverige igen..... Länge sedan jag var så frekvent i Sverige; 3ggr fram och tillbaka de senaste 3 veckorna.

Är på Kirunafestivalen och off duty för fösta gången på två dagar sedan starten. Jag och LinuxSam, som är hemma över helgen, strålade samman tidigare idag för att provsmaka lite nya spännande öl samt nya Ardbeg Day, då vi visste att på festivalen erbjuds det endast Norrlands Guld... ;)
Vi missade precis Loreen, då hon endast spelade i 35 min. Nu är Veronica Maggio igång och strax innan midnatt är det final countdown för Europe att äntra scenen!
Ingen värme att tala om och idag regnar det som grädde på moset.

Som sagt, lite oinspirerande väder just idag för en festival...

Attachments

• DSC_1678.jpg
    DSC_1678.jpg
    103,4 KB · Visningar: 131
Njuter för fullt av att vara avmönstrad. Smakar nu på en extrem Limited edition av öl; Frasses Lager. Endast producerad i 20 backar. Frasses är min sjöstudentspub och vi har för i år tagit fram en egen öl! En helt unik smak må jag säga! I övrigt idag har jag vilat ut mig rejält efter två månader på sjön. Har ikväll skaffat Expertflyer så att jag kan optimera mitt resande till 200 nu när man kommer få mer tid till flygandet (jobba på sjön= jobba 6 månader per år, ledig 6 månader per år:) )

Inte fredag än men, vi har haft trevlig picknick på en strand bara några kilometer från Inverness.
Nu är vi på väg hem och äta middag.

Tung dag. Sitter på balkongen med ett glas rött och funderar på vilken kryddning jag skall ha på min entrecote som jag snart skall lägga på grillen. Solen skiner och vattnet blänker när man tittar ut över Göta Älv. 3 arbetsdagar kvar till semester. Arbetslusten ligger någonstans runt -2 på en 10-gradig skala. Blir nog att flexa ut så snart man kan med..

Hittade en rabattkod om 20% till Estonian Air. Dock får jag inte hemsidan att acceptera någon kod när jag försöker :( Problemet verkar inte bero på koden i sig....

Länk till rabattkoden: Jeti Cup 4th-6th January 2013                          | Estonian Air offer

Ni kan ju testa om den fungerar för er.... Om inte så skickar ja iväg ett mail till Estonias kundservice :)

PS. Börjar fundera på om de spärrat mitt IP för att jag kostar bolaget för mycket EB-miles ;)

Toppen