Senaste nytt

Fredagstråden™

Väskan är packad med ett mycket spännande innehåll inför kvällens aktivitet :)

20120615_124813.jpg

Sitter och jobbar lite, men lägger nog ner för idag nu. Inget speciellt till helgen i övrigt - bara att jobba!

Sista timmen nu på jobbet. Håller på att räkna ner, för sen går jag på semster. Hurra...:D På söndag åker jag till Hong Kong en snabbis... ska bli nice. Får man ser ifall man gillar stan fortfarande, var ju 3 år sen jag var där sist. Så imorgon blir det att tvätta och packa och fixa lite och så. :)

Dags att släpa sig hem och dags att packa för två månaders bortavaro på bl a Sicilien, imorgon bär det av med AB. Och nu är det bara två veckor kvar till MXP-HKG i CX F:D Har dessutom fått möjligheten att ta en snabb avstickare till SGN när jag är i BKK i början av Juli. Det kan man ju inte tacka nej till när man blir bjuden:)

Fredagen avslutades med ett besök till kinesisk badhus i Beijing.
Badade bastu med en grupp ryssar och en av dem erbjöd sig att slå mig med en bunt ekkvistar.
Efter bastun drack vi vodka(väldigt lite för min del) tillsammans.

Det var en helt oförutsägbar händelse. :)

Sitter och letar efter inspiration att inreda om lägenheten. Komponerar en shoppinglista infor morgondagens besök till IKEA. Har sett några stolar där som såg bra ut. En ny skinnottoman är beställd också. Sen blir det ett besök till Home Depot för färg, spackel och en skruvdragare. Milwakee eller Bosch blå?
Hur som helst det lutar åt första weekend "hemma" på flera månader.

Last edited:
Även denna fredag spenderas i Kirkenes (KKN) där det alltid är ljust. Idag har jag fiskat King Crab ( http://1.bp.blogspot.com/-vnW4ghNf-Jg/TtmcaE5hT8I/AAAAAAAAFVY/GiZdnqC0cIY/s1600/king_crab.jpg ). Vi fick upp cirka 30 stycken! Var även iland en sväng i denna sömniga by.

Dagen är även lite speciell då det idag är min födelsedag! Får skicka ett varmt tack till BC.se som var de första att gratta mig kl 00:01 :D Nu blir det att se på lite bollsparkande :)

Fredagen avslutades med ett besök till kinesisk badhus i Beijing.
Badade bastu med en grupp ryssar och en av dem erbjöd sig att slå mig med en bunt ekkvistar.
Efter bastun drack vi vodka(väldigt lite för min del) tillsammans.

Det var en helt oförutsägbar händelse. :)

Björkris brukar annars vara vanligt, ekkvistar låter lite rough. ;-)
Kul med annorlunda händelser när man reser själv, det förgyller verkligen tillvaron såvida man inte gärna vill vara ensam.

Tack för senast föresten, väldigt trevligt i Shanghai i tisdags. Hoppas resan vidare går bra även efter mötet med Ryssarna.

Mina planer för helgen innefattar ungefär jobb och jobb. Bygger en för-upplaga stolar och säten i nästa vecka och det är några intrimningar som måste göras innan produkterna är klara för leverans. På söndag blir det Chongqing hot-pot med några nykomlingar. Nångång i helgen skall jag nog hinna med att boka lite flygbiljetter också hoppas jag.

Fredagstråden™

Fredagshälsningar med internet@sea från Stena Germanica på väg mot Kiel för weekend i Hamburg. Bättre uppkoppling ombord på sjön än i luften tycker jag..

Har spenderat dagen med att försöka fixa en kärvande handbroms på min bil. Det slutade med att bensintanken höll på att trilla ner när en bult gick av, så nu får bilh-lvetet stå uppallad ett par dagar tills jag kan få tag på reservdelar. Inte det resultat jag ville uppnå, men så är det med gamla bilar.

Toppen