Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag tillbringar fredagkvällen med att fundera över varför det ibland verkar vara billigare att köpa två separata biljetter till samma flyg istället för en biljett med byte... (Verkar ofta vara så på t ex VBY-ARN/BMA-CPH/MMX)

Sitter i restaurangen/baren på Park Inn, Arlanda, efter en lagom dag med sovmorgon och sedan eftermiddagsjobb ute i Nikkaluokta. Blev dock lite halvtajt på slutet. När jag kom till KRN så hade redan ombordstigning börjat... Å andra sidan slapp jag köa. :p
I natt blir det att sova mig till 44k Club Carlson extrapoäng genom kampanjen samt några tusen till för rummet.
Morgondagens nyttogöra blir att sticka över en vända till HEL och statusmatcha mitt Malév Gold, som gick i graven i januari, till Finnair Plus Gold. Sedan raka vägen hem till KRN igen.
På tisdag morgon blir det att ta Avis-bilen till Pajala för en kollegial träff och därefter vidare till Haparanda och Cape East för en kort personalresa.
Tyvärr missar vi SPA-delen för att vi kommer senare än resten av gänget pga dubbelbokningen med Pajalamötet.
På onsdag blir det utbildning och sedan en sväng till nåt köpcenter på "andra sidan" samt till IKEA för att bunkra upp med diverse nödvändigheter till bostaden och därefter upp till Kiruna igen.

Det verkar som om ingen har träffat riktigt rätt på vart jag åker för 40k EB-poäng i januari...
Svaret står sedan ett par dagar att finna i tråden med lyckade bonusbokningar... :)

MartinH är väl iaf den som kom närmast... SYD-RAR är det som gäller! :) 6 h till RAR och 7 h 15 m till SYD.
Hade faktiskt inte koll på att det fanns direktflyg däremellan. Sist flög jag AKL-RAR, men då hoppade jag ju mellan Tonga, Samoa och allt möjligt...
Då köpte jag faktiskt en enkel i C AKL-RAR och uppgraderade alla bokade ekonomibiljetter till business för inte så farliga pengar. Fick dessutom 200% poäng till EB då.
Kollade på NZ's sida vad SYD-RAR-SYD skulle kosta i C nu och det rörde sig om 17.650 kr...

Jag antog helt felaktigt att alla NZ flyg gick genom AKL...man lär sig nåt nytt varje dag!
Härligt bra värde på dom EBpoängen :)

Jo, det är riktigt bra värde på den resan. :)

Det enda jag saknar just nu är *A-flyg inom själva Australien. Känns ju onödigt att behöva åka via AKL varje gång... :p
Ansett Australia var ju det enda *-bolaget, så vitt jag vet, och jag hann med en flight innan de gick i KK efter händelserna 2001.
United hade/har ju något flyg som går mellan SYD och MEL men de har ju inte fifth freedom på den rutten.
Sist jag var nere, 2008, kunde jag ju ta ut EB-poäng på Qantas flygningar, men den varianten sket ju sig rätt nyligen... :-(

Toppen