Senaste nytt

Fredagstråden™

Äntligen fredag.
Vi var på Sas Meet and Greet i Köpenhamn igår kväll så saknas ett par timmars sömn.
Trevligt arrangemang och intressanta framtidsplaner, men det verkar som att det presenterades exakt samma saker som i Stockholm.

Dagens äventyr har bara börjat, första stopp Frankfurt och FCT i 6 timmar. Med mig har jag @MarSecLtd !

image.jpg

Satt och drack mitt morgon kaffe och smaskade på en härlig onion bagel från mitt favoritbageri på Ventura Boulevard i LA. (tog hem en påse frysta när jag var där här om dagen) då det plingade till i telefonen kl 8:41 mitt flyg kl 11:05 till Arlanda var inställt! Morgon-lugnet förbyttes mot en panikartad hopraffsning av vad jag skulle ha med mig och ett telefon samtal till SAS för ombokning till 09:45.

"Nä tyvärr vi kan inte boka om dig då det är bokat via resebyrå..." (vad är det vi säger... men jag har inga val som statligt anställd... )
Har lyckats be de omboka förr vid irops men icke sa nicke.

Slänger mig i bilen och drar iväg till flygplatsen, belägen 13,3 km bort lyckas få tag i resebyrån som bokar om mig. exakt 20 minuter från jag har lämnat hemmet så är jag i cafe loungen, nytt rekord men inte bra för blodtrycket...:)
För övrigt min sura gamla Fård Fikus luktade mer än lovligt om rök, brand och bränd olja.... stackars bil!

Ringer resebyrån en gång till för att justera hyrbilens återlämning och upphämtning då jag nu kommer tidigare till Stockholm och dessutom har en bil stående på Kallax...

Nu väntar jobb i Huddik, ett besök på tävligen Delsbo electric samt en biltripp tillbaka till Luleå med hyrbilen innan jag är hemma någon gång kring 2 tiden natten mellan lördag och söndag.

Njuter av vädret på jobb samtidigt som jag försöker hålla er uppdaterade på förseningar och dylikt på SAS long- och shorthaul.

Är det någon som har vägarna förbi CPH idag?

0e8293fd80af0dbb305fd1bfb49060df.jpg

Vems svarta kabinväska med orange BC-tagg ligger i hyllan ovanför rad 11 på SAS 2168 från GOT -> ARN? jag säger iaf hej!

Toppen