Senaste nytt

Fredagstråden™

Helt sänkt efter mer än en veckas intensivt tränande och inlärande på kursen till Personlig Tränare så idag är jag på jobbet och vilar upp mig (tänk så avigt det låter).
Ikväll kommer syster Yster förbi och då blir det bubbel, kanske en fining om hon är snäll ;)

Brorsan och jag spenderar fredagskvällen i Macao! Där även världens högsta 8-formade ferry wheel öppnade mindre än två veckor sedan!
83f8ffedcf927669a98b496960b1e145.jpg

Möttes av nysnö imorse här i Beijing, väldigt kallt, var tvungen att köpa ett par långkallingar. Byggarbetsplatser här har såklart ingen uppvärmning...Nu, en varm kvällsfika på hotellet...

Till slut blev det fredagkväll.
Tänker inte göra om veckan i övrigt. Trots nya projekt, som för omväxlings skull inte är i Norge, utan på Värmländsk mark.

Men, dessa två har nog aldrig smakat bättre.
Och årets första julöl, inte att förringa.
Lämpligt att skölja ner till riktigt "tung" Blues :)

image.jpg image.jpg

Skål på er bröder och systrar

Hem till Göteborg från Malmö i fullsatt SJ3000 – via Hässleholm på grund av ombyggnad inför Hallandsåstunneln. Nytt sortiment i bistron tydligen men inte för oss fikasugna. Blev den klassiska fredagsflaskan Pinot Noir tillsammans med några avsnitt Arkiv X.

Trevlig helg.

Efter J- day firande på kontoret i Köpenhamn gäller återigen ett fullsatt flyg hem till Helsingfors med Finnair. Ser fram emot en fin helg med familjen, på måndag väntar en resa till Hong Kong med Finnair och Cathay i C. Efter hemresan två veckor senare är jag för första gången Finnair Plus Gold, dvs OneWorld Sapphire.

Toppen