Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter med ett glas bubbel har just kommit pa att jag maste ta tag i det hela. Just nu sitter jag pa endat 60TP och 4375 EBP for detta aret. Jag tror jag skulle sakna att vara bade EBG och BAEC Gold for mycket for att overleva utan. Dock har jag 6 manader pa mig pa bada sa nu skall det till att forsoka boka lite kul. Jag funderar pa MAN-CPH-ARN ARN-CPH-LHR-CPH-ARN ARN-CPH-MAN for lite drygt 10-11K EBP. En heldag pa LHR T2 samt resorna runt. Eller ar FRA battre? Eller nagot annat kul forslag?

Borde du inte äta pasta eller liknande? Lycka till!
Rune Larsson, en av Sveriges bästa marathon- och ultramarathonlöpare genom tiderna, har en mer bc.vänlig fika-uppladdning. Gav bra utdelning.
Edit: Kortversion spela 09:25-11:57 om när han frossade på Steigenberger Grandhotel Belvédère i Davos inför ett 72 km bergslopp medan hans medtävlande gick på pastaparty. Gissa vem som vann.

Last edited:
Intressant. Känner inte till Rune tidigare. Tyckte subjektivt att hans presentation var väldigt tråkig. Jag har extremt stor erfarenhet av detta och kan bara säga att människor är väldigt olika när det gäller kost, träning, uppladdning och hur bra man levererar. Många faktorer som är viktiga. Back to basics är oftast bäst men det finns många undantag.

Har varit elitidrottare på världsnivå i 35 år och är det fortfarande. Sprang mitt första maraton när jag var 14 och då var det ingen som höll på med detta. Man blev då idiotförklarad:) Löpandet var/är bara en hobby på sidan om och inte min specialitet. Alltid kul att lära känna sig själv när man kommer till extrema nivåer av utmattning oavsett vilken sport det gäller.

Sitter nu med några flaskor Leth "Grüner Veltliner" vitt vin. Tänk att Österrike kan vara så trevligt. Skål på er.

image.jpeg image.jpeg Edit ovanstående...
Tunisiens statsbesök ska det ju vara.

Haft en intensiv men jäkligt nyttig och tokrolig dag på Trosta idag!
Halkkörning, teori och sen olika övningar såsom serpentinkörning både framåt och bakåt, 70 km/h tvärnit, väja tills bilen stod helt still.
Sen öka hastigheten och nya utmaningar med "levande" hinder.

När en polis ber mig köra fortare är jag inte sen att gasa!

Så galet roligt!

I morgon väntar kortegekörning och annat matnyttigt inför skarpt läge till veckan.

Somnar ovaggad ikväll.

Last edited:
I helgen väntar spännande kurs på Trostabanan vid Arlanda.
Säpo och Trafikpolisen håller i kursen. Idag halkkörning och söndagen bjuder på teori och praktik.
Ska köra vid Turkiets statsbesök nästa vecka.

Det låter som ett häftigt extraknäck(?). Får man fråga hur du fick tag på ett sånt uppdrag, eller är det kanske hemligstämplat? ;)

Toppen