Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag igen, sitter pa kontoret ute hos kund. Har inte flygit sedan borjan pa Juni nu och abstinensen ar stor. Detta kommer dock atgardas inom kort med en fliygning bokad nasta helg och en till om 3 veckor (blev en spontanresa da jag maste se nya guld loungen pa ARN). Ikvall har jag tankt spendera tid med att boka upp lite resor under vintern, hyfsade priser med SAS just nu sa fa se om man kan fa till nagra kul semesterbokningar till Skandinavien. Sitter ju pa sista andetaget som EBG och lar inte fa fornyat nar perioden gar ut i Maj. Satt och funderade pa om man skulle flyga ihop ett nu under vintern, men det kanns meningslost och dyrt sa jag satsar nog helhjartat pa BA framover. Blir det SAS utan EBG sa far man ju det mesta med SAS Plus anda.

Fredag: på kontoret, mycket att göra. Matta ska in på reparation, så det blir en tur (Uber?) till Stockholms Mattlagnett efter jobbet. Tar det lugnt ikväll och dags att plocka upp någon av de små Rimoworna från källaren och packa lite lätt. Imorgon bitti bär det av till KLR.

Last edited:
Äntligen fredag!!! En sån här skulle man haft på kontoret till eftermiddagsfikat... :)
Trevlig helg!

11146180_10207698792528766_6022360624166827950_n.jpg

En lugn fredag med jobb här, ska strax iväg och hämta bilen som är klar på service.

Jag hade veckans fredagsmys redan igår då jag och min fru var på opera, vi såg Carmen på kungliga operan. En enklare reserapport följer: Hade plats i loge, sköna stolar i 1-1 konfiguration med röd sammetsklädsel. Pausfikan bestående av champagne (Laurent-Perrier), löjromsmacka och hallontårtbit - "operabakelse" - var synnerligen välsmakande men väl tilltagen i pris. Föreställningen var väldigt bra tycker jag med begränsar erfarenhet av operabesök, smart textskylt ovanför scenen med svensk rullande översättning på dialogen, så att man kunde hänga med. Publiken gav generellt ett relativt välbeställt intryck, mycket gamla pengar.

Trevlig helg!

Sitter ju pa sista andetaget som EBG och lar inte fa fornyat nar perioden gar ut i Maj. Satt och funderade pa om man skulle flyga ihop ett nu under vintern, men det kanns meningslost och dyrt sa jag satsar nog helhjartat pa BA framover. Blir det SAS utan EBG sa far man ju det mesta med SAS Plus anda.
4 timmar senare har man bokat en SAS Plus till ARN via CPH nasta vecka for kundbesok. Kanske kan vara borjan pa ett EBG trots allt.

Toppen