Senaste nytt

Fredagstråden™

Snart på väg mot Aberdeen och Brewdogs AGM på lördag. Börjar bli rund om fötterna efter ett par Tuborg Guld i sommarloungen! Kommer bli en grym helg med mycket öl!

En fredag som kommer vara lik de kommande fyra dagarna; plugg, plugg och åter plugg. På onsdag skrivs sista tentan i Milano och på torsdag bär det av mot Stockholm :)

Dagen började, och fortsatte, helt perfekt men slutade i katastrof! Jag tappade min plånbok på parkeringen i centrum. Jag som ALDRIG nånsin tappar saker, särskilt inte när jag är nykter, och i såna fall inget som är lika asviktigt som en plånbok med alla kort, körkort och the works i. PANIK! Letar hysteriskt, hittar inget. River ut HELA bilens innehåll på parkeringen, hittar inget. Måste inse att den är borta. Fan fan fan! Jag som åker till Prag på tisdag. Går det att göra utan kreditkort?! Åker hem. Spärrar alla korten. Tack och lov har Mr. Sofia kort, och det finns cash i lådan. Men ändå.
Sen ringer polisen! Snälla polisen, och frågar om jag tappat något idag. Jodå. Allt finns kvar i plånboken utom cashen. Dessvärre var det ganska mycket cash för jag hade precis varit och växlat dollar, och hade tyvärr ganska mycket cash i plånboken. För första gången på 100 år. TYPISKT! Men, jag får den tillbaka, alla ICA-kort och sånt, alla foton, till och med presentkorten, fanns i alla fall kvar.
Nu har jag fan förtjänat den här Tjockhul Tjinooken som står på bordet framför mig! Skål vänner. Hoppas er fredag slipper såna här panikkänslor!

Har druckit lite öl på balkongen i kvällssolen och gjort klart bokningarna för sommarens semester i USA. Blir miami och Key West som avstickare från NY.
DSC_0725.JPG

En till fredag som tillbringats i kyrkan på en begravning :(
Och så är jag chaufför åt Fru Valley som är på kalas, bokstavligen ute i djupa Värmlandsskogen.

Får ta igen det i morgon. Då skall vi prova vilken norsk akvavit som är den bästa :p

Dagen började, och fortsatte, helt perfekt men slutade i katastrof! Jag tappade min plånbok på parkeringen i centrum. Jag som ALDRIG nånsin tappar saker, särskilt inte när jag är nykter, och i såna fall inget som är lika asviktigt som en plånbok med alla kort, körkort och the works i. PANIK! Letar hysteriskt, hittar inget. River ut HELA bilens innehåll på parkeringen, hittar inget. Måste inse att den är borta. Fan fan fan! Jag som åker till Prag på tisdag. Går det att göra utan kreditkort?! Åker hem. Spärrar alla korten. Tack och lov har Mr. Sofia kort, och det finns cash i lådan. Men ändå.
Sen ringer polisen! Snälla polisen, och frågar om jag tappat något idag. Jodå. Allt finns kvar i plånboken utom cashen. Dessvärre var det ganska mycket cash för jag hade precis varit och växlat dollar, och hade tyvärr ganska mycket cash i plånboken. För första gången på 100 år. TYPISKT! Men, jag får den tillbaka, alla ICA-kort och sånt, alla foton, till och med presentkorten, fanns i alla fall kvar.
Nu har jag fan förtjänat den här Tjockhul Tjinooken som står på bordet framför mig! Skål vänner. Hoppas er fredag slipper såna här panikkänslor!
Helvede! Prøvede næsten præcis det samme for knap 2 år siden - jeg skulle bare til Shanghai :(
Hvis det hjælper, så fik jeg et nyt MasterCard på ca. 36 timer - så der er stadig håb :)

Fick tummen ur och bokat biljetter till wundersköna Ghost och Foo Fighters på Ullevi nästa fredag. FF har jag aldrig sett, men Ghost levererar alltid en högst underhållande show. Bord bokat på Bhoga onsdag, något jag verkligen ser fram emot! Äntligen fått hämtat ut min iPhone 6 efter fyra sorger och en bedrövelse. So far, so good! Sen bidde det stök.. Fick medicinerat en av katterna akut med Stesolid pga epilepsianfall, sen hålla koll där. Alltid lika läskigt när sån drit händer. Missade bolaget med ett par minuter så nu sitter man med en burk folköl... Skål då!

Toppen