Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagen börjar med att någon tömt en pulversläckare i trapphuset hemma, och fortsätter med en avbokad resa till Shetlandsöarna på söndag.

Fredagen börjar med att någon tömt en pulversläckare i trapphuset hemma, och fortsätter med en avbokad resa till Shetlandsöarna på söndag.

Varför avboka en hel resa på grund av en pulversläckare? Fick du plötsligt suget att köpa ett par släckare och gå lös på stan med?

Själv är väskan packad och skall snart röra mig mot Arlanda T4 från stan för avresa ner till Göteborg över helgen.

Dagen började med besvikelse, var tog gårdagens fina väder vägen? Igår sol och fågelkvitter, idag snöblandat regn. Typiskt obra och omysigt.
Dagen kommer i alla fall att avslutas trevligt: jag och syrran ska bygga spegelskjutdörrar och sen äta färska räkor, nedsköljda med några olika typer av bubbel :)
Ha en fin helg alla! (jag ska för en gångs skull vara ledig!)

Här i Skåne så blir det lugnt och skönt med lilla knytet som firar 2 veckor imorgon. Inga äventyr i helgen men en god öl kommer förhoppningsvis slinka ner till svenska cupen i fotboll på TV imorgon. Sen efterlyser jag också det fina vädret... Vart tog det vägen?

Dagen bestdo av en t/r Göteborg - Malmö med SJ3000 för 20 minuters föreläsning, tur att det går bra att jobba på tåget. Nu blir det raka vägen till lämplig AW i Linnéstaden.

Passade på att äta en lunch på nya restaurangen Salt&Sill på Malmö C - riktigt bra!

Nikka from the barrel och till det en av de grymmaste konserter jag sett på år och dag.
Eldkvarn med gäster. Live från Cirkus . Just nu vill jag kunna åka tillbaka i tiden och vara med.

Det är ju fredag idag, kom på för sent att jag skulle köpa massa ny öl som kom på bolaget idag så det var tyvärr några sorter som var slut. 2 påsar öl fick man ihop i alla fall (priset vill jag inte tänka på, men det var billigare än en utekväll åtminstone).
Imorgon blir det att se fotboll på tv, tyvärr ingen biljett till årets match, får se om @Agö blir ledsen eller glad efteråt :)

I München är det 0-gradigt, så typ som hemma. Kom hit efter ett antal problem, och nu har jag druckit billiga drinkar i baren! Skönt att det är sovmorgon imorrn till 07.50. Senaste alarmet denna vecka!

Toppen