Senaste nytt

Fredagstråden™

Inte mycket shopping. Blir New York och Jersey City snart med lägre eller ingen Sales Tax alls. Bara det nödvändigaste denna gång.

USA är dyrt just nu. Riktigt dyrt faktiskt. Har varit och flängt runt utanför Chicago i dryga 2v nu och har en vecka kvar. Jag har gjort större delen av min shopping via Amazon för att slippa sales tax, men det hjälper inte. Dollarkursen är helt enkelt kass för oss just nu. :(

Ikväll (dvs imorgon lokal tid) blir det till att checka in på Conrad igen och ta en kväll på stan. Det ska bli skönt. Även om jobbveckan gått oväntat bra så har det varit väldigt mycket att stå i och jag behöver ta en kväll och bara slappa.

Det gör en jävla skillnad om dollarn är 6.30 eller 8.50... Det blir liksom 30%+ dyrare...

Som tur är hjälper det ibland inkomster också (om man fakturerar någon i USD).

Fredagens planer består av att jobba lite, köra ner snöskotern till isen vid havet för att den ska vara redo för vidare färd ut mot skärgården med ungarna senare i dag.
Blir nog att åka till bolaget och köpa en fin skumpa till löjrommen som ska avnjutas senare.
Sen ska jag ta en dust med försäkringsbolaget om bilen som vart stulen och uppbränd här om veckan... en helt normal dag med andra ord.

Har inte flygit på 25 dagar, känns skumt... som tur är så är en resa till Stockholm inbokad på måndag

Dags att stänga ned och åka hem nu! Midadg på trevlig retaurangmed glada vänner och nyfixad anläggning hemma, så nu kanske det blir även en film eller två i helgen. M.a.o. hemmahelg och inte som förra i Madrid.

Strax dags att lämna kontoret och göra fredag.
Mina första arbetsdagar efter semestern blev en rivstart med 13 timmar i onsdags och till sena kvällen igår också.
Dessvärre var en hel del onödigt dubbelarbete pga att jag fått felaktig information. :mad:
Först nu har jag hunnit gå igenom all post som samlats under tiden jag varit hemifrån.

Imorgon jobbar jag eftermiddag och till kvällen är vi bjudna på middag hos en god vän. Och jag vet att de har varit i Italien och bunkrat upp med gott vin... :)

Jag fick oväntat besök av släktingar som levererat en bil åt en kund i krokarna. Fin lunch på Stockholms Fisk.
Hämtat pass/visa.
Gjort ett försök i verkstan, får vara nöjd med att hälften blev gjort. Ryggen höll inte ända in i mål.
Blir till att ta kväll. Ska se om jag har nån god röd liggandes hemma till den sena middagen, är fortfarande mätt efter den halva fiskgrytan som visade sig när notan komma in, av misstag blivit hel portion... Notan korrigerades.
Snyggt jobbat. Inget knorrande. Gillar skarpt Radissons lounge.
Inofficiell träff där nån gång..? ;-)

En dag i skidbacken med grabben. Så nu är sportlovet officiellt slut :(
Vet inte varför jag hellre har sportlov än jobbar .....

Nu stundar filmkväll och lite Valpolicella :p

Toppen