Senaste nytt

Fredagstråden™

Spenderade helgen i Vilnius, och ja vad kan man säga... Vilken jävla skitstad. Fanns nog ingenting jag gillade med staden, så det ska bli skönt att sticka härifrån snart. Tackar vet jag för 25000 poängs kampanjen med Club Carlson, annars hade nog resan känts helt bortkastad.

Och där gick brandlarmet här på Double Tree (Cairns) igång!
Jag satt på balkongen och trodde det kom utifrån. Gick in och insåg att det kom från hotellet och ringde ner till receptionen och de höll på att kolla upp det.
Strax efter gick de ut på intercom och sa att det är undersökt och det var ett falsklarm.
Det var ju skönt, det!

Spenderade helgen i Vilnius, och ja vad kan man säga... Vilken jävla skitstad. Fanns nog ingenting jag gillade med staden, så det ska bli skönt att sticka härifrån snart. Tackar vet jag för 25000 poängs kampanjen med Club Carlson, annars hade nog resan känts helt bortkastad.
Du kunde provat den inhemska jordgubbsspriten. Garanterat att du sett staden med andra ögon efter några slurkar :D

Det beror nog helt på var du är och vad du gör...Jag garanterar att du haft en annan uppfattning om du bott på Radisson Blu Astorija mitt i Gamla stan och hängt där under din vistelse....

Vi kommer till Peking imorgon. Minns du vad stället heter?
Jag mindes inte men ringde en i sällskapet.
Detta är hans blogginlägg om stället. Krister i Beijing: XiSanQi Eco-garden Restaurant

Ska få en vägbeskrivning ikväll på kinesiska.
Det var ju ett tag sedan och det finns inga garantier för att stället finns kvar.
Han hade dock ett till förslag, på en annan restaurang han var på i somras som ligger hyfsat nära ovanstående ställe. Lite plan B...

Jag återkommer med vägbeskrivningen.

Kul om den låg kvar och ni gillar den!

Tips
Googla på 西三旗玍态园 som är restaurangens namn.
image.jpg

Last edited:
Jag mindes inte men ringde en i sällskapet.
Detta är hans blogginlägg om stället. Krister i Beijing: XiSanQi Eco-garden Restaurant

Ska få en vägbeskrivning ikväll på kinesiska.
Det var ju ett tag sedan och det finns inga garantier för att stället finns kvar.
Han hade dock ett till förslag, på en annan restaurang han var på i somras som ligger hyfsat nära ovanstående ställe. Lite plan B...

Jag återkommer med vägbeskrivningen.

Kul om den låg kvar och ni gillar den!

Tips
Googla på 西三旗玍态园 som är restaurangens namn.
Visa bifogad bild 31843
Det verkar som platsen ligger väldigt off site. Utanför 5:e ringen
Karta på kinesiska (Google Maps)
西三旗?态园 - Google地图

Det kan bli svårt att få tag i taxi mot stan.
Ett alternativ är att åka tunnelbana linje 8 från (南锣鼓巷: Nan luogu xiang).
(南锣鼓巷: Nan luogu xiang) station ligger norr om Förbjudna staden.

Sista tunnelbanetåget mot stan (南锣鼓巷: Nan luogu xiang) från närmaste tunnelbanestation (西小口 Xi xiaokou, ca 1 km från restaurangen) avgår 22:22 enligt Beijing Subways webbsida.
首末车时间 | 北京地铁官方网站

Det verkar som platsen ligger väldigt off site. Utanför 5:e ringen...

Det kan bli svårt att få tag i taxi mot stan.
Ett alternativ är att åka tunnelbana linje 8 från (南锣鼓巷: Nan luogu xiang).
(南锣鼓巷: Nan luogu xiang) station ligger norr om Förbjudna staden.

Mycket bra info! Vi var redan i nordvästra hörnet så det var säkert lättare därifrån.
Borde det vara lättare att låta hotellet boka taxi? Kanske går att deala pris ifall hen vill vänta under tiden?

Toppen