Senaste nytt

Fredagstråden™

Är i Mora på jobb över helgen. Regn och allmänt tråkväder här.
Inte så jättekyligt men det går rakt in i märg och ben. Sitter på O'Learys nu och har just ätit. Kan inte sluta frysa, så det får väl bli nåt extra starkt här...

Lördagsjobb: USA Eagles vs All Blacks från Chicago, dessvärre från Stockholmskontoret... hade gärna varit på plats för denna match.

Drog till Västerås igår och bad syster och svåger om att vi skulle gå ut och käka.

Nya Hattfabriken - "Hattis", nytt för mig och tyvärr fullsatt.

Vi gick vidare till Brasserie Stadsparken- "Kuben", också fullsatt.

Ytterligare ett nytt ställe för mig var NOM. Där var väntetiden 30 minuter och det räckte för en guidad tur i stadskärnan för att jag skulle få info om nya ställen.
Förvånande fanns Bankiren kvar..?!

Var nöjd med NOM och ankbröstet med croquettes av anklår/fois gras var mycket gott!

Ikväll blir det säkert minst lika gott fast hemma hos syrran. Svensk färsk oxfilé som just nu doftar ljuvligt från köket!

Jag uppmanas åka till affären för att komplettera på tillbehörsfronten.
Bäst att verkställa!

Trevlig helg!

Sonen kom hem på födelsedagsmiddag, när regnet avslutats.
För er som har ett besök i London, kommer här ett tips inför taxiresan till 'stationen':

image.jpg

Kom just på att jag har bilvit "daga-vild" som man säger på bondska när någon har tappat greppet om veckodag och datum. Det är tydligen söndag i dag... Jag och resten av familjen har varit i svärfars stuga på Polcirkeln i Finland sen i torsdags. Bestämde just att vi stannar någon extra dag. Isen la på sjön här om dagen och nu snöar det för fullt.

Idag tog min beredskap slut och det blir tre dagars ledighet! Största händelsen är min Milage Run till Malaga på lördag. Blir första "äkta" MR för mig. Funderar just nu på vilken plats som är bäst för att personalen ska känna igen mig och att få jumpseat som @iRobert fick för ett tag sedan . Har för tillfället 5A, men funderar på 1D på nervägen i alla fall :)

I övrigt försöker jag planera in mer resor, men bilreparationer och stundande lägenhetsköp ställer till det lite :D

Toppen