Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter på Hilton MAN och längtar hem... Hade sedan tidigare planerat att spendera helgen här, men just nu känns det så lagom kul. Varför verkar alltid sådana här eskapader roligare när man bokar än när man faktiskt utför dem?

Ta Hilton på LPL istället ( Hampton by Hilton ) Så kan du besöka Anfield på lördag 15:00 lokal tid.

Fick precis bekräftelse på ett partaj i nästa vecka .. och, inte mycket kvar på arbetsdagen längre. Blir film i hemmabion ikväll, och första helgen på et tag som jag är hemma i stan' ... m.a.o läge att ta det lite lugnt och 'softa'.

Efter en intensiv jobbresa tänkte jag avsluta med ett sent möte i London ikväll. Sitter nu på MHQ i dimman och dricker cognac - hoppas på att komma iväg så att connection till BA783 går...

Sitter i Virgins "The Clubhouse" på HKG i väntan på ett MR med Eva Air där sista steget till FTL ska tas. Designen på fåtöljerna känns väldig mycket Virgin. Ok lounge, finns en meny, men ingen buffé. Fick även på den asiatiska fingertoppskänslan. Precis när jag tog sista slurken vitt vin i glaset observerade jag i ögonvrån hur en man i loungepersonalen råkar se att mitt glas är tomt. Sekunden senare ser jag hur han plockar upp en flaska, och fem, sex sekunder senare är han hos mig och frågar om jag vill ha påfyllning.
Den manglende buffet er nok det største minus, men menuen var ret okay da jeg var der. Baren og drinkskortet det største plus, synes deres signature cocktail "Virgin Readhead"* er ret lækker.

IMG_3130.JPG

*Google med varsomhed(!), erfaringer viser at man skal google "Virgin Readhead drink"...

• Gilla
Reactions: doc
Ta Hilton på LPL istället ( Hampton by Hilton ) Så kan du besöka Anfield på lördag 15:00 lokal tid.

1) Hampton är rätt mycket sämre än ett riktigt Hilton.
2) Jag drar hellre ut alla tänder utan bedövning samtidigt som tårna krossas med en kulhammare än att jag går på en fotbollsmatch. Det är svårt att hitta mer idiotiska saker att lägga sin tid på imho.

Slut på en väldigt bra vecka. Efter att ha gjort ett mycket bra jobb under sommaren blev jag erbjuden fast jobb som jag naturligtvis tackade ja till! Känns underbart att ha en säker anställning. Kan nu planera för framtida äventyr såsom att prova F och flyga mer i bekväma kabiner Dessutom lyckades jag fiska upp en hummer som kommer att avnjutas med lite bubbel!

Toppen