Senaste nytt

Fredagstråden™

Jag brukar att läsa japanska böcker (och även manga) åt min son så att han kan lära sig språk och kultur från Japan.

Vi var på Parken Zoo i Eskilstuna i lördags. Det var fri entré så det var mycket folk.
"Titta pappa, det finns Ninja på riktigt! De är som i böcker!" sa min son upphetsad och pekade på en grupp människor.
De var muslimska damer i svarta kläder.

Ninja (japansk spion/lönnmördare i gamla tider. De hade ofta mörka kläder.)
lgi01a201403010400.jpg

(Foto: [フリーイラスト素材] クリップアート, 忍者 / ニンジャ, 日本, 人物, 人物 (シルエット), 黒色 / ブラック, EPS ID:201403010400 on free-illustrations)

Damer i muslimska kläder (jag tog ingen foto av dem så jag postar bilder från Flickr istället)
110135079_b0caa37c8b_z.jpg

(Foto: Women with burqa chatting - Yemen by Eric Lafforgue on Flickr)

5954434939_6307953111_z.jpg

(Foto: The Three Women by Shady Ahmad on Flickr)

Jaha, idag var det fredag igen. Tydligen ska man ut och äta med jobbet idag. Det är nu mindre än 1 vecka tills jag ska flyga till Dublin med lite BC folk från Göteborg. :)

Fredagsförmiddag i Palma. Gasverket gör sin årliga inspektion och konstaterar en liten läcka.

Nu är inte stranden prio de närmsta timmarna :(.

Sitter i Virgins "The Clubhouse" på HKG i väntan på ett MR med Eva Air där sista steget till FTL ska tas. Designen på fåtöljerna känns väldig mycket Virgin. Ok lounge, finns en meny, men ingen buffé. Fick även på den asiatiska fingertoppskänslan. Precis när jag tog sista slurken vitt vin i glaset observerade jag i ögonvrån hur en man i loungepersonalen råkar se att mitt glas är tomt. Sekunden senare ser jag hur han plockar upp en flaska, och fem, sex sekunder senare är han hos mig och frågar om jag vill ha påfyllning.

Attachments

• IMG_2806.JPG
    IMG_2806.JPG
    {memory} MB · Visningar: 157
Själv sitter jag i min lilla svit på InterContinental Shanghai Puxi. Denna sviten är helt klart trevligare än den förra jag hade här, även om den är mindre. Schysst planlösning iaf. Blir några dagar ledigt här nu innan det är dags att jobba nästa vecka. Tror det blir en tidig kväll också. Är lite sliten efter rätt många glas champis igår...

Toppen