Senaste nytt

Fredagstråden™

Trevlig resa till Sydney!

Vill också passa på och önska alla en trevlig helg! Själv planerar jag att göra så lite som möjligt efter en ovanligt intensiv vecka ...

Landade på GOT imorse och snacka om dimma. Satt och tittade ut och såg inte marken förrän hjulen tog i! Var skönt att komma hem efter förseningarna igår kväll från Sundsvall som gjorde att natten fick tillbringas på Quality hotell vid Arlanda.
Nu får det bli helg och planera resan till Orlando som startar om 11 dagar.

En ovanlig helg tar sin början. Både att jag är hemma samt att det är bröllopsdag och födelsedag idag :cool:

Men dagen höjdare var när jag tidigare idag var inne hos polisen för att uppdatera mina pass! Tanten bakom luckan tittade på mig och undrade behöver du verkligen 4st pass? Mitt svar var nja numer reser jag inte så mycket så det räcker nog med 3st pass. :rolleyes:

Efter en rejäl sovmorgon hos vännerna i Östersund fick jag gjort undan lite mail för jobbets räkning. Har nu varit på stan och gjort undan en del födelsedagsshopping till kompisen som fyller på söndag. Nu tar jag en kall öl och ett vitlöksbröd på Dalwhinnie.

Hoppas mitt nya pass kommer snart, för det är en del resedokument som brådskar med att kompletteras.
Gjorde ansökningen förra tisdagen och har inte hört något än.

Hoppas mitt nya pass kommer snart, för det är en del resedokument som brådskar med att kompletteras.
Gjorde ansökningen förra tisdagen och har inte hört något än.

Enligt den info jag fick idag kan det ta 8-10dagar med passen det nya systemet är ju inte helt inkört än.

Borde finnas någon form av filterfunktion som filtrerar bort "stötande" inlägg... Göteborg +2C dimma och råkallt...

Jag och en kollega behöver åka till Odessa inom en relativt snar framtid. Min kollega kollade temperaturen där: 28.......(lång paus).....farenheit. Klart trevligare innan han sa det sista.

Tanken för helgen var en lugn helg hemma med frugan och hunden, men det blev inställt till förmån för en snabbtur till Jakarta och sedan direkt vidare till Paris.

Jahapp då var man tillbaka i lägenheten efter skrotplanet som skulle ta mig till ARN krockade med rådjur under landning i Kalmar, viltstängsel vore kanske en idé.

God natt säger jag nu :)
5 legs på en och en halv dag, planerat inför att HQ är lediga nästa vecka och firar nyår, smått trött med andra ord!

Toppen