Senaste nytt

Fredagstråden™

Nähäpp, det börjar bli dags att lämna kontoret och ge sig av för att införskaffa lite trevligt vin till kvällen. Ha en trevlig fredag alla!!

Fredag igen, idag har jag setat med ett exjobb jag ska opponera på, jag har kollat på en soffa jag ska köpa, kollat på Paradise Hotel (efter att en kompis snackat så mycket om det blev det bara så... jag skäms nästan lite) och nu ska vi ha oktoberfest hemma hos sagda kompis.

Efter att vi upptäckte att Stockholm Oktoberfest fått indraget tillstånd kör vi hemma istället. Biligare, och bättre öl. Blir en del oktoberöl och ett gäng ifrån lokala Pang-Pang Brewery.

Ha en bra fredag med er!

Fredag och packar väskorna för helgens jobb. Skrev ut boardingkorten men misslyckades ännu en gång med att få till det här:

seat_selection.png

xkcd: Seat Selection

Mitt första inlägg i denna tråd.

Första jobbdagen efter semestern lider snart mot sitt slut, egen födelsedag och ikväll väntar middag med de nära och kära.

Att SAS gratulerar med poängrabatt till (bl.a.) München och Emirates med bra priser österut tackar jag för genom att boka höstens resor!

Ytterligare en arbetsvecka i sydostra hornet av DRC gar mot sitt slut. Ska strax avnjuta en iskall Eau De Table av market Dasani och kanske tom. lyxar till det med en Simba eller tva senare I kvall :)

kvar på jobbet men går hem snart och packer för fjälltur imorgon
Sylarna är destinationen och övernattning är bokat.

Sista helgen I OSD på ett tag, nästa helg flyttar jag till GOT så det är läge att samla på sig lite frisk fjäll-luft!

Sas plus måste rycka upp sig mer....wasa knäckebröd från Tromsö via Trondheim till Stockholm var ingen kulinarisk upplevelse. Dessa biljetter är som ni vet väldigt sällan gratis och jag förväntar mig inom en snar framtid att Sas inför varmrätter på flygningar mer än 1.5 timmar. Eric Lallerstedt har piffat upp Dafgårds och skulle vara till stor hjälp för Sas. Ett bolag som i det tysta erbjuder mycket prisvärda biljetter och mat i Business samt ec.class är Air Serbia, de har en bit kvar men på knappt ett år har de åstadkommit mycket. Jag behöver inte få en chock varje gång någon sätter sig i mittensätet på Sas flygningarna hos Air Serbia,har aldrig riktigt vant mig med att någon sitter i mitten (Sas plus). Hoppas de gör någonting åt detta-höj priset och byt till mer adekvata stolar 2+2 konfiguration

Fredag, sitter i Toronto och ska sätta mig på LH 495 till München 17.45. Laddar för god mat och gott vin i business. Varning för åskväder och åskan har redan gått så hoppas på inga förseningar och en smooth ride.

Vet ni om det finns dusch i lounge i München innan jag fortsätter mot ARN.

Toppen