Senaste nytt

Fredagstråden™

Snön kom idag här hemma i Finland. Hoppas den stannar nu så att nätterna blir lite ljusare. Eftermiddagarna är alltid arbetsintensiva eftersom det är då kollegorna i USA är vakna så ännu lite jobb innan det är helg. Hemmakontoret var inte rofyllt idag när hela famlijen var hemma och pottränande dottern kommer och sätter sig å bajsar på golvet under skrivbordet :)

Har en timme kvar i skolan tills jag inviger helgen med en lugn kväll tillsammans med MacBook Air:en framför mig för att leta upp och eventuellt boka lite resor framöver. Jag ny här på BusniessClass.se och vill avsluta mitt första inlägg genom att rikta ett stort tack för en fantastisk webbsida och skulle gärna få lite tips och förselag från er på var man kan ge sig ut på tur nästa år? :)

Välkommen till BusinessClass.se, lonewolf!

Första tips till dig är att skaffa konto hos US Airways Dividen Miles idag och sedan köpa deras miles efter 12 dagar.

US Airways | Buy miles

Du kan köpa upp till 40.000 miles och få 100% extra bonus miles. Alltså 80.000 miles.
Denna kampanj pågår hela december och ditt konto måste ha varit aktiv minst 12 dagar för att kuna utnyttja kampnjen.

Med 80.000 US miles kan man flyga mellan Europa och Fjärran Östern tur o retur med valfritt Star Alliance flygbolag i Business class.
Eftersom US Airways inte debiterar bränsletilägg på bonusresor, skatter på sådan resa hamnar ungefär mellan 600-2.000 SEK.

Sitter på kontoret och ältar mail och papper...
Snö har vi fått sedan ett par dagar tillbaka, så nu är det lite ljusare än vad det var innan. Dagsljuset krymper dock i rask takt nu.
Ska jobba till åtminstone kl 21 ikväll och i helgen blir det också en del jobb. Finns dock några ljuspunkter att se fram emot såsom glöggkväll hemma hos kollegan imorgon samt en vinprovning på söndag.
Har gjort mina sista flygningar före nyår och bör ha fått in 10.400 extrapoäng i EB's Point Booster. :)

Helgens höjdpunkt är morgondagens jullunch med 8 kinesiska kollegor med respektive och kids. Julskinka, köttbullar, prinskorv, sill, vörtbröd mm medtaget från Sverige. Pepparkakor, glögg och lite annat köpt på IKEA (i Shanghai...). Sen tillkommer ju så klart Janssons och lite annat som går att ordna här ute (utan större arbetsinsats då jag inte direkt är årets kock). Nu gäller det bara att de tycker om det. :)

På söndag blir det att handla 40,000+40,000 US Airways miles.

helga.jpg

Hämtade nyss upp vår nya familjebil från rekondfirman. Har monterat vinterdäck och gjort PPS lackförsegling. Enda problemet nu är att bilen är för fin att köra med utomhus :)

Detta är bilen jag hyrt från Sixt sedan i Augusti! Av en slump så fick jag veta att bilen skulle tillbaka till Mercedes-Benz efter sex månader (varav 4 med mig) och jag trollade fram ett extremt bra pris genom olika kontakter. Bilen har gått 800 mil varav jag kört nästan 500 mil. I förra veckan blev allt klart och sedan ett par dagar tillbaka är den min :)

Ps. Det är en 2011 Mercedes-Benz E220 CDI med AMG-sportpaket (feta 18" som inte syns på bilden) och rätt mycket utrustning. Perfekt familjekärra, sjukt nöjd faktiskt.

Hade sett fram mot en middag med tjejen ikväll efter att ha varit borta hela veckan samt åker på söndag igen. Var bokad VIE-MUC-ARN där MUC-ARN var med SK. Får bägge boardingpass utskrivna i VIE och slänger ett öga på det för MUC-ARN när jag sitter på planet. och upptäcker att avgångstiden är 19:15 ist för 17:15 (inställt) som bokat. Väl framme i MUC lyckas jag boka om mig med LH till TXL och därifrån vidare med SK till ARN. Skulle tjäna ca 1 h och middagen var räddad. Väl framme i TXL är planet försenat och kommer i slutändan komma hem samma tid som om jag tagit flyget från MUC 19:15. Sitter såldes nu lagom bitter i loungen och muttrar för mig själv.

Trevlig helg

Last edited:
Skriver detta från 35 våningen på Intercontinental Warsawa. Välbehövlig lång weekend för framför allt min hustru som är en stjärna. Se blogginlägg för några bilder och mer mer info om hur internationella kedjor tar hand om kunder.

Välkommen till BusinessClass.se, lonewolf!

Första tips till dig är att skaffa konto hos US Airways Dividen Miles idag och sedan köpa deras miles efter 12 dagar.

US Airways | Buy miles

Du kan köpa upp till 40.000 miles och få 100% extra bonus miles. Alltså 80.000 miles.
Denna kampanj pågår hela december och ditt konto måste ha varit aktiv minst 12 dagar för att kuna utnyttja kampnjen.

Med 80.000 US miles kan man flyga mellan Europa och Fjärran Östern tur o retur med valfritt Star Alliance flygbolag i Business class.
Eftersom US Airways inte debiterar bränsletilägg på bonusresor, skatter på sådan resa hamnar ungefär mellan 600-2.000 SEK.

What a welcome gift! :) Detta ska jag verkligen ta mig en titt på. Jag kan alltså regga mig hos US Airways. Sedan köpa mig 40.000 miles som blir 80.000 miles, och sedan använda dessa med SK på t.ex ARN-EWR?

Toppen