Senaste nytt

Fredagstråden™

Spenderade mestadelen av fredagen i sängen och soffan bortsett för en promenad till sambons möte i Liljeholmen och tillbaka.
Lagade en riktigt awesome middag beståendes av fläskfilé uppskuren i lagom srora tärningar marinerat med havssalt med vitlök, persilja, svartpeppar, vitlök, chili, nötfond, smokey sauce och extra f#%!×; ₩ g j $+#%@ hot sauce. Avslutade med att toppa med ett par skvättar eller 7 av whisky.
Till detta stektes 2 paket bacon, vilade dessa när jag stekte på fläskfilén i baconfettet med extra smör och havssalt, på med baconen igen för att sedan hälla på grädde samt lite mjöl som redning.
Till detta serverade jag med ris...
Snabbt, enkelt och sjukt gott!

Dagen spenderades på Globen från kl 05:45 och bygg av måndagens Fotbollsgala.
Ikväll avslutar jag och min bättre hälft på O'learys för middag och ett par öl.
Imorgon tillbringas större delen av dagen på Globen från kl 08 samt måndag...
Helgen blir inte allt för variationsrik. :)

Trevlig helg var ni än befinner er.

Dagens fantastiska boardingpass...
Nähä, det går inte att ladda upp bilder via Forum Runner längre???
Får kraschmeddelande efter varje försök...

Det som står på mitt BP:

SK 778 ATH-CPH C(A) 2D
SK 1408 CPH-ARN C(A) 1D
SK 1048 ARN-UME C(A) 2C
SK 1048 UME-KRN C(A) 3D

Vilket strul innan de kunde lägga till ARN-KRN nere i Aten.
Tjejen skulle hoppa av för jobb i Stockholm över helgen, men jag kör hela vägen hem till Kiruna.
Hon som checkade in mig fick kalla på hjälp.
Det som måste förvirrat lär ju varit mellanlandningen i UME.
Nu har de spec:at det som två flighter. Dessutom ska jag tydligen byta stol i Umeå också.
Har ju samma seq nr, men det vore ju en extra bonus om strulet ger mig poäng för två flighter, hähä... :)

Har fått in poängen för ATH-CPH = 5.000 samt ARN-KRN = 1.250. Tog bara någon dag denna gång.
Dock saknas ännu CPH-ARN, konstigt nog. Och det är de 1.250 poängen som kvalificerar mig för EBG t o m augusti 2015.
Men de trillar väl in under veckan antar jag...

Tack vare BC.se 2års event sitter vi nu i Arlanda VIP och dricker champagne för sedan avfärd med SAS till ORD (1g +1h och basinet) Stort tack till BC.se redaktionen!! :)

Efter en förmiddag i skolan sitter undertecknad nu på LLA och väntar på flight SK9 mot ARN. Därefter blir det tåg mot Skövde och till sist buss mot skara för att hälsa på en väldigt god vän under helgen. Drar norrut igen på måndag och iom den flighten kommer jag kvalificera till A3*S, inget stort kort i jämförelse med vad många andra sitter på. Men det är ett steg mot mitt första guldkort, så lite stort känns det ändå.

Här blir det en vanlig jobbhelg, så inget direkt spännande inplanerat.
Sitter i våndan huruvida jag ska boka en USDM-resa till Asien nu i december, då det verkar lite oklart om det blir BC-julbord eller ej.
Vore ju kul att testa lite fler *-bolag innan det blir flytt till Oneworld.
Har hittat en trevlig routing med lite blandat F och C (7 flighter) som borde landa på en sisådär 976 kr i skatter + 100k poäng.

Nu är det fredag igen. :)

Jag har hunnit att postat några deals i Deals tråden då jag inte hade tid när jag reste i Asien sista tiden.
ITA Softwares webbsida fungerade väldigt långsamt när jag var i Kina. Jag undrar varför? :confused:

Söndag ska jag flyga till Tyskland igen och jag ser dålig tendens i mitt resemönster.
Min snitt flygavstånd/flygtid har minskat från 3,002 km/4:22 h förra året till 2,492 km/3:44 h i år. Det är inte bra med många shorthaul flygningar med narrowbodies. Jag får skärpa mig och flyga lite mer longhaul, helst i Business class eller uppåt. :D

Jaha, nu får man tydligen inte ta med sig sin pistol till jobbet längre :(

gund.png

Imorgon blir det en snabb ToR DFW-LAX.

Fredag och det blir svenska klassikern Biff Rydberg kvällen till ära, men ack vad jag saknar och har varit sugen på patatas bravas från Cerveceria Catalana hela veckan.

Äntligen fredag! Veckan har varit ganska lugn, men idag blev jag lite av en hjälte :) Jag var påväg ut från NO-lektionen och kände att det luktade bränt. Jag tog min ryggsäck och jacka och gick tillsammans med en lärare påväg ut från skolan. Vid utgången ligger det 4 toaletter. Det luktade mycket mer och "starkare" där så min lärare öppnade dörren till en av toaletterna och där var det fullt av eld. Det kom lågor från papperskorgen som räckte upp till taket. Så då stängde hon dörren medans jag sprang och hämtade brandsläckarn, sedan öppnade hon och så släckte "vi" elden. Det var en riktig tur att den inte spred sig ännu mer. Sen sprang jag till lärarrummet och hämtade alla lärare som var därinne så att dem fick reda på att det brunnit. Vi kollade resten av toaletterna men det var bara den som brunnit. Lärarna applåderade och sa bra gjort :) Men jag hoppas att alla hade gjort samma sak om dem varit i samma situation.
Trevlig helg allihopa!

Toppen