Har i veckan varit på personalutflykt i vildmarken.
1 mils vandring i skogen, övernattning i tält och sedan 6 km vandring till. Vi skulle avslutat med 4 timmar i gummiflotte, men det var lågt vatten och alldeles för kyligt på älven. Däremot var det totalt vindstilla under vår tid i skogen.
Satt ju fint med en Davidoff-cigarr och lite whisky/konjak vid brasan i kvällsmörkret.
Dock blev det inte så mycket sovit, då jag har svårt för att sova ute. Hade precis krånglat ner mig i sovsäcken då ett visst behov trängde sig på... Efter det slumrade jag i två timmar till 03:30 då jag vaknade både kall och varm på en gång. Gav upp då och började dra igång brasan utomhus igen. Drog förmodligen i mig en del rök, för jag är inte helt kry i halsen och luftrören nu. Det krampar emellanåt när jag sväljer.
06:30 var det revälj! Snacka om att man sov som en sten vid hemkomsten.
Har just bokat en massa resor för oktober/november, så här har kulorna rullat.
Födelsedagsresa till Aten för flickvännen (och mig också, förstås), lite inrikes mm.
Ska fira det med att gå till Glasbanken och hämta ut 6 flaskor champagne som jag aldrig testat tidigare: Huré Frères.
En mindre odlare i Champagne som jag blev rekommenderad av en kompis. Det mesta av produktionen stannar i Frankrike, men vi kommer förmodligen att höra mer om denne odlare i framtiden sägs det.
Trevlig helg!