Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag för mig idag...
Avslutade dagens jobb vid 15-tiden, därefter hem och packa för resan till sydligare breddgrader.
Idag firade jag och tjejen 7-årsdag, så det blev att knäcka en Lenoble Blanc de Noirs 2006 dagen till ära. Nötig smak på ett bra sätt med en hel del trevlig syra.
Nu sitter jag själv med en öl på Radisson Arlandia för att imorgon dra vidare till Málaga via Oslo.

Live från flyget OSL-AGP...
Tog en stund, men till slut så kunde jag koppla upp mig mot Wifi:t ombord.
Sanningen är den att det funkar bättre via mobilen här uppe i luften än i loungen på OSL.
Skärp er, där nere i OSL... ;)
Käkade kycklingsalladen, och vad jag förstår så tycker en del att det är lite sallad för att kallas just sallad. Men enligt mig så var det tillräckligt med djungel för att jag ska kunna föda upp kaniner som hoppar ur öronen på mig. ;)
Svalkar mig just med en G&T. En timme kvar till touchdown i +28-gradigt Málaga.
Skål, allesamman!

Framme i Fuengirola...
Vädret är det inget fel på. Tagit en svalkande dusch och nu ut på stan för lite mat.
5 slappa dagar att se fram emot.

Inte fredag, men ändå. Bokade just en resa till HKG i oktober och upptäckte att jag är med på premiärflighten från HKG med A380 i WT+. Kanske läge för en reserapport om inte någon hinner före och flyga LAX-rutten.

Tar helg nu och sitter i Crown Lounge på AMS på väg hem till Sverige för att gå på bröllop på lördag. Ingen alkohol dock eftersom det står en hyrbil och väntar på mig på LPI. KLM kör en semestertidtabell i augusti och har dragit in kvällsflighten CGN-AMS så jag fick kuska mig iväg till DUS istället. Boardade en F70 via jetbridge, vilket inte hör till vanligheterna, har bara hänt mig på BRU förut.

Bordet på Monks bokat o bekräftat. Behöver bege oss ut i Skärgården om ett par tre timmar för att fixa en hel del saker i helgen. Vädret lär ska bli bra ...
- biljetter till Antwerpen (ZWE) biljetterade idag, hotellet redan bokat.
- har lite fler resor på g, men inväntar en del nödvändiga uppgifter för dessa innan några bokningar går igenom ...

Så, till alla: Trevlig Helg!
Och, till de som ska till träffen imorgon på Monks; ha det så himla trevligt! Väntar med spänning på rapport ... :)

Firar fredagen med att jobba, likaså helgen men sen är jag ledig måndag och tisdag istället så jag ska inte klaga. Det ska ju bli fint väder i alla fall ;)

Fredagen har startat bra. 1,5h på gymmet mellan 05-06.30 och sedan god hotellfrukost med färsk frukt och färska bär. Har dessutom roliga planer för helgen - DAVE CHAPPELLE!

Gooood fredda fra flytoget på Skøyen i retning Oslo lufthavn gardermoen! Minner meg selv på at jeg aldri, aldri skal reise rundt 15-17, da jeg alltid blir tapern ved siden av noen som på død og liv skal stappe i seg ei svett brødskive med stinkende salamipølse og ost... Æ trur æ spyr!!! Stappfullt tog er det også. Jaja, en nydelig dag for å fly, fokuserer på det :p

Stavanger neste.

Toppen