Senaste nytt

Fredagstråden™

Äntligen semester! Just nu i Torino hos Murre senior med familj. I helgen blir det nog utflykt till någon mysig restaurang.

Inte utan att man blir avundsjuk! Själv har jag Italienska släktingar på Sverige-besök.... Behöver jag påtala att jag hellre åkt till Italien?:p

Bara för att tetas lite med Palazzi. Idag är det ca +28 här på landet utanför Torino solen skiner och fåglarna kvittrar, Jag och senior har just vart ute på en liten shopping runda. Vad vi handlade. Vin, många flaskor vart det :rolleyes:

Här jobbas det hela sommaren!
Imorgon blir det dessutom en extra jobbutflykt till Dundret i Gällivare och nästa lördag till Kangos i Tornedalen.
Både juni och juli kommer att bli fullständigt flygfria, vilket nog inte har hänt sedan före 1999...
I augusti lär det väl dyka upp någon resa, misstänker jag.

Hade jordens åskoväder över huvudet i onsdags. Precis när jag körde backen upp för lite kvällsjobb så slog blixten ner i huset rakt framför mig. Fjärde gången jag är med om det där. I augusti 2009 så gick vi på Manhattan och då drog blixten ner i en skyskrapa just bredvid och andra gången var på dagen året därpå då vi befann oss i Lau kyrka på Gotland. Det är en liten kyrka som är berömd för väääääldigt låååång efterklang, så den smällen kändes ju rätt bra. Det roliga var att vi i bilen dit berättat för vännerna om vad som hade hänt året innan i New York... Sedan har blixten varit och nosat på ett flyg jag var ombord på också. Ska man ta det som ett omen, eller??? :rolleyes:

Start på semestern! Det firas med vinprovning för några vänner.

Ikväll ska vi testa om det går att skilja på Petit Chablis, Chablis, Chablis Premier Cru och Chablis Grand Cru halvblint. Mitt gissning är att det kommer bli sjukt svårt för mina stackars vänner. Men gott! Glad sommar allihopa.

Checkat ut - nu väntar tre veckors semester. Malta på söndag, därefter landet och sannolikt en sväng till Tbilisi för lite god khinkali.

Här jobbas det hela sommaren!
Imorgon blir det dessutom en extra jobbutflykt till Dundret i Gällivare och nästa lördag till Kangos i Tornedalen.
Både juni och juli kommer att bli fullständigt flygfria, vilket nog inte har hänt sedan före 1999...
I augusti lär det väl dyka upp någon resa, misstänker jag.

Hade jordens åskoväder över huvudet i onsdags. Precis när jag körde backen upp för lite kvällsjobb så slog blixten ner i huset rakt framför mig. Fjärde gången jag är med om det där. I augusti 2009 så gick vi på Manhattan och då drog blixten ner i en skyskrapa just bredvid och andra gången var på dagen året därpå då vi befann oss i Lau kyrka på Gotland. Det är en liten kyrka som är berömd för väääääldigt låååång efterklang, så den smällen kändes ju rätt bra. Det roliga var att vi i bilen dit berättat för vännerna om vad som hade hänt året innan i New York... Sedan har blixten varit och nosat på ett flyg jag var ombord på också. Ska man ta det som ett omen, eller??? :rolleyes:

Blir det inte flyg via arn när du ska till Luleå?

Jag har bara varit med om blixten som träffade planet jag flög i så du ligger före mig iaf.

Nycket moln men varmt i Stockholm nu och snart middag.

Edit: post 1999 ser det ut som...

Börjar semestern idag och har tagit oss till Sthlm. På söndag bär det av till Panama City, sen blir det landet ett par veckor och sedan avslutning i Georgien/Armenien. Är tyvärr förkyld så tänkte ta det ganska lugnt ikväll, förslag på restauranger i närheten av Centralen mottages tacksamt. Börjar nog med en drink i toppen på Viking, min favoritbar i Centrum

Toppen