Senaste nytt

Fredagstråden™

Sitter i UA Club lounge på MSP. Försenat flyg till ORD för vidare transport mot Europa. Fått hjälp med omboking av flight för att hinna med SQ flight JFK-FRA. Det firar vi med en Heineken! Trevlig helg!

Sitter på UA Club på ORD och väntar på UA3688 till MSY.
Sitter på samma plats där jag brukar ut mot plattan och tittar på flygplan :)

Noterar att snacks-utbudet är om möjligt ännu sämre än tidigare.

Skulle egentligen sprungit Stockholm marathon imorgon lördag, men en stukad fot som ännu inte är helt läkt satte stopp för de planerna. Typiskt! Andra året i rad jag tvingats ställa in. Förra året berodde det på den kallaste junidagen på sådär 80 år (OK, spöregn, 4 grader och orkanvindar är inte optimalt att springa i under fyra timmar).

Om det är någon annan här som ska springa, stort lycka till! Jag ska i alla fall stå ute och heja vid Rålis. Tyvärr ser det ut som det blir lite regn även i år.

Annars blir det nog en helhelg med BusinessClass.se, helt galet vad sidan tagit fart, det bara väller in mail.

När jag för en gångs skull inte bokat TF upp till UME, utan valt SK aka Europas punktligaste bolag bestämmer man sig för att försena mitt flyg med minst 1 timma och 40 minuter. Kul, eftersom jag ska köra bil en timma efter ankomsten. Inte kommer jag in i någon lounge heller eftersom TK Guld inte kommer in i inrikes loungen. Hoppas ni får en trevligare fredag än jag!

Det är väl bara att gå upp till och be någon gästa in dig?

jag har sett andra prata med personalen och fått komma in där för att de är *G så tror faktiskt att man kan komma in med andra kort med. Dessutom lär man väl komma in i terminal 5 om inte annat?

Last edited:
Framme i New Orleans efter den sämsta flight jag varit med om. Blev seatad 17D på UA CRJ700. Det är längst bak, inklämd mellan toaletten bakom ryggen och motorn vid sidan. Givetvis gick ryggstödet inte att fälla.

USCH!

Det är väl bara att gå upp till och be någon gästa in dig?

jag har sett andra prata med personalen och fått komma in där för att de är *G så tror faktiskt att man kan komma in med andra kort med. Dessutom lär man väl komma in i terminal 5 om inte annat?

Jag var nog för svensk för att be någon om det. Jag lyckades i alla fall få plats på SK 026 istället, så jag sparade in 30 minuter av förseningen. Det blev en första flygning med Blue1 och 717 istället. Nu sitter jag ute vid sommarstugan och blickar ut över havet samtidigt som jag läser igenom det jag missat på forumet. Hoppas alla har en trevlig helg.

Framme i New Orleans efter den sämsta flight jag varit med om. Blev seatad 17D på UA CRJ700. Det är längst bak, inklämd mellan toaletten bakom ryggen och motorn vid sidan. Givetvis gick ryggstödet inte att fälla.

USCH!

Been there done that. Hade precis samma rad 2007 men kom med SK från CPH.

Nyss hemkommen efter årets första löprunda ute i det fria. Det blev en tur runt gamla Visby och längs med vattnet, otroligt vackert med solnedgången. Jag må inte vara någon Jacob Molin när det kommer till löpning, men det blev i alla fall uppemot en mil under timmen jag var ute.

Känns ändå skönt att vätskeförbudet finns, så vi inte råkar ut för detta

[video=youtube;1-ENrKeCD08]http://www.youtube.com/watch?v=1-ENrKeCD08[/video]

Har varit nere i Luleå på jobb ett par dagar. Nu blir det en dryg månad till nästa sväng.
Kanonväder idag, och eftersom jag tog en extra natt (på Elite Stadshotellet) så kunde jag njuta av finvädret. Blev mat och några kalla på en uteservering, så har man firat in årets nationaldag. :)
Kom ner i god tid till stationen och insåg att tåget skulle bli minst 25 min sent. Något ledningsfel redan i Gällivare på nervägen, så det var ju skönt att man slapp sitta i vagnen just då.
Varmt som en bastu är det, precis som i tisdags. SJ verkar inte ha hört talas om AC...
Då jag för tillfället sitter ensam i min del av 1:a-klassvagnen så har jag dragit ner alla öppningsbara fönster, så nu är det ganska drägligt. :)

Toppen