Senaste nytt

Fredagstråden™

Ryssvärmen har nått norra Norrland! :cool:
Röjde snabbt undan dagens administrativa göromål och sitter sedan nån timme på Camp Ripans uteservering här i Kiruna med en kall öl. Ligger en bit bort från centrum, men inget annat där var öppet på eftermiddagen. Man tycker ju att de borde passa på då det är sånt här väder. Dryga +25 får man ju inte varje år här uppe...
Dessutom är det myggfritt! Men kommer det regn så lär ju statusen ändras...

Var och jobbade ett par dagar i Luleå i början av veckan och träffade då @mry över lite mat och dryck en av kvällarna. På söndag åter till Luleå och blir då där till torsdag. Sedan slipper jag åka dit på ett tag. Nästa sväng blir i slutet av juli. Tågresan hem i tisdags var ju rena tortyren i en skitvarm 1:a-klassvagn. Som en dåligt uppvärmd bastu... Öppnade man ett fönster så var det nån annan som stängde. :mad: Hade gärna tillbringat de restimmarna utomhus istället.

Tackar för sällskapet @rob74 får jag väl säga.

Ska vi ta och käka på söndag kväll med och då byta till ett ställe som tar amex eller diners? ;)

Nu är det snart helg, men det har varit bra varmt idag här i Luleå med, men tror Överkalix vann med typ 29 grader eller så. Luleå temperaturen är ju alltid lite lägre i officiella siffror för de mäter på LLA, men här där jag bor har det varit 28 grader...

Tackar för sällskapet @rob74 får jag väl säga.

Ska vi ta och käka på söndag kväll med och då byta till ett ställe som tar amex eller diners? ;)

Ja, det tycker jag!
Jag kommer till Luleå vid 15-tiden redan, så jag borde vara färdigjobbad relativt tidigt på kvällen.

Blir en spontantripp till Visby över helgen. SAS har inte börjat flyga ännu, så det får bli den tidsödande färjan. Satte mig precis på tåget nu, och räknar att vara framme om 12 timmar...

Helgens stora fokus är att slutplanera sommaren monsterresa till USA och Karibien. Har lagt ner alla försök på "Colombo Run" och nu läggs allt tid på att optimera en resa till USA via denna deal:
http://www.businessclass.se/flygbil...on-new-york-med-lufthansa-swiss-25-700kr.html

Optimala resan blir LHR-ATL via en del roliga stop och denna maximeras med FCT/FCL besök i MUC, FRA, ZRH och GVA. Bara VIE saknas från listan av HON/First lounger denna gången. Hoppas nu att sembl kan följa med, men min galna amerikanska polare är med och han kommer göra ett sommarupplägg som skulle göra Redaktör Molin stolt.

Annars hoppas vi på kalasväder och kanske grillar vi lite i morgon!

Helgens stora fokus är att slutplanera sommaren monsterresa till USA och Karibien. Har lagt ner alla försök på "Colombo Run" och nu läggs allt tid på att optimera en resa till USA via denna deal:
http://www.businessclass.se/flygbil...on-new-york-med-lufthansa-swiss-25-700kr.html

Optimala resan blir LHR-ATL via en del roliga stop och denna maximeras med FCT/FCL besök i MUC, FRA, ZRH och GVA. Bara VIE saknas från listan av HON/First lounger denna gången. Hoppas nu att sembl kan följa med, men min galna amerikanska polare är med och han kommer göra ett sommarupplägg som skulle göra Redaktör Molin stolt.

Annars hoppas vi på kalasväder och kanske grillar vi lite i morgon!

Semesteransökan är inskickad och väntar på OK!

Ikväll så blir det Klass A Bayerische Spargeln direktsmugglad från Tyskland med hemmagjord Hollandaise och Schwarzwald skinka med ev lite Zaltkartoffel enligt Bayersk tradition. Till detta blir det nog ett Chabils eller vad som blev över från festen förra fredagen.

God planeringskväll inför F resan kräver god mat eller hur Senator ?

Last edited:
Sitter på Münchens flygplats och dricker en öl och äter en kringla. Mitt flyg blev inställt, men blev ombokad till en mycket trevligare direktflight hem istället. Någon här föresten?

När jag för en gångs skull inte bokat TF upp till UME, utan valt SK aka Europas punktligaste bolag bestämmer man sig för att försena mitt flyg med minst 1 timma och 40 minuter. Kul, eftersom jag ska köra bil en timma efter ankomsten. Inte kommer jag in i någon lounge heller eftersom TK Guld inte kommer in i inrikes loungen. Hoppas ni får en trevligare fredag än jag!

Toppen