Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredagstråden™

Såg precis att jag flyger tillbaka i samma 747
Som tog mig till dfw men nu från mia.
Samma säte som innan 62a (om inget mirakel händer). Felanmälde sätets armstöd och ska bli kul och se om dom fixat det :)

Första arbetsveckan efter ledigheten har gått hiskeligt fort! Redan helg igen.

Åker ner till Köpenhamn imorgon för att bo 20:e natten på höstens Marriott MegaBonus och då casha hem lite extra poäng.

Trevlig helg alla!

Fullt upp både idag och imorgon.
Dagen började med att jag skulle lämna min grekiska ö, men då visade det sig att alla direktbåtar var inställda pga kraftig vind. Istället blev det taxibåt till grannön och färja därifrån. Inne i Aten verkar dwt vara tunnelbanestrejk, men flygbussarna lär gå. Om jag väl kommer ut till ATH så väntar Sas Business Class på väg hem till Göteborg.

Imorgon blir det en heldag med BC.se och Sas som jag såklart ser fram emot jättemycket!!

Måhända inte vara ny men får ändå ta och posta:

A PLANE IS ON ITS WAY TO TORONTO , WHEN A BLOND IN ECONOMY CLASS GETS UP, AND MOVES TO THE FIRST CLASS SECTION AND SITS DOWN.

THE FLIGHT ATTENDANT WATCHES HER DO THIS, AND ASKS TO SEE HER TICKET. SHE THEN TELLS THE BLOND THAT SHE PAID FOR ECONOMY CLASS, AND THAT SHE WILL HAVE TO SIT IN THE BACK. THE BLOND REPLIES, "I'M BLOND, I'M BEAUTIFUL, I'M GOING TO TORONTO AND I'M STAYING RIGHT HERE."

THE FLIGHT ATTENDANT GOES INTO THE COCKPIT AND TELLS THE PILOT AND THE CO-PILOT THAT THERE IS A BLOND BIMBO SITTING IN FIRST CLASS, THAT BELONGS IN ECONOMY, AND WON'T MOVE BACK TO HER SEAT.

THE CO-PILOT GOES BACK TO THE BLOND AND TRIES TO EXPLAIN THAT BECAUSE SHE ONLY PAID FOR ECONOMY SHE WILL HAVE TO LEAVE AND RETURN TO HER SEAT.

THE BLOND REPLIES, "I'M BLOND, I'M BEAUTIFUL, I'M GOING TO TORONTO AND I'M STAYING RIGHT HERE."

THE CO-PILOT TELLS THE PILOT THAT HE PROBABLY SHOULD HAVE THE POLICE WAITING WHEN THEY LAND TO ARREST THIS BLOND WOMAN WHO WON'T LISTEN TO REASON.

THE PILOT SAYS, "YOU SAY SHE IS A BLOND? I'LL HANDLE THIS, I'M MARRIED TO A BLOND. I SPEAK BLOND."

HE GOES BACK TO THE BLOND AND WHISPERS IN HER EAR, AND SHE SAYS, "OH, I'M SORRY." AND GETS UP AND GOES BACK TO HER SEAT IN ECONOMY..

THE FLIGHT ATTENDANT AND CO-PILOT ARE AMAZED AND ASKED HIM WHAT HE SAID TO MAKE HER MOVE WITHOUT ANY FUSS.

"I TOLD HER, "FIRST CLASS ISN'T GOING TO TORONTO ".

Hoppas alla har en trevlig lounge tour!
Själv sitter jag på en uteservering vid St Kilda beach i Melbourne och tar en öl efter fullbordat dopp i havet. Strax över +20 och rätt så blåsigt så nu är det dags att ge upp. Kompisen landar vid 22 från Tasmanien, så det ska bli kul att träffas. Har lånat deras lägenhet så länge, men imorgon flyttar jag över till Radisson Flagstaff för sista natten innan det bär av till SYD och en gammal klasspolare som bor i Wollongong.

Var på rejäl och trevlig Aussie BBQ i fredags. Inbjuden av en man som min tjej träffade på flyget ARN-KRN för ett par år sedan. De började prata på flyget och har hållit kontakt sedan dess. Han har hus ute i Brighton och det med pool, tennisbana, gym, häst, båt o hela faderullan. Behöver nog inte understryka att det har gått bra för honom och hans ATM-företag. Men det är sålt och nu är det dags för ny business. Fantastiskt trevlig kväll tillsammans med hans familj och några inbjudna vänner. Spenderade natten där och vaknade oförskämt pigg vid 8 på morgonen, allt vin till trots.

Blir 10h businessclass.se idag. Då jag har hantverkare hemma kan jag inte lämna huset (de vill åtminstone inte det...) på hela dagen. Sju man och minst lika många timmar ska det tydligen till för att byta en värmeväxlare; tur att det är "fast pris" :).

Då har jag avverkat QF 430 på MEL-SYD. Helt fullbokad C-klass. Blev flyttad från 4E till 3F då det var några som reste tillsammans som ville sitta ihop. Det gjorde att jag blev tilltalad med Mr Thompson vid servering... :p De ombord hade tydligen inte fått den nya seatingen utskriven.
Man kunde välja på en antipasta- eller osttallrik. Valde osten och det med lite vitt och rött vin till.
Det gick undan idag - 20 minuter sena ut och nästan 10 minuter tidiga in.
Sitter på ett fik i ankomsthallen och väntar på min kompis som har några möten att klara av innan han kan komma och hämta mig för vidare färd till Wollongong.
Runt +30 här idag och mulet.

Toppen