Senaste nytt

Fredagstråden™

JacobGBG

Medlem
Jag sitter frenetiskt på ITA Matrix och letar efter något super-obskyrt ställe i öststaterna att åka till i sommar för billigast möjliga penning. Jag vill ha en sån oexploaterad upplevelse som möjligt. Hittils har jag kommit ned till $217 till Bucharest med Malev.

Det är förstås också dags att ta på sig spenderarbyxorna idag med MCs trippelpoängerbjudande.
 

Jacob

Medlem
Sitter just nu på ARN i Menzis Executive Lounge och väntar på SK till CPH som avgår kl 12:20. Reser idag i B.
Kaffemaskinen krånglar här i dag, så jag har agerat barista-guide till en del resenärer som ska med BA mot LHR. :)
Och fast tracken var allt annat än snabb idag tog över 10 min att ta sig i genom.
Och i SAS loungen alldeles bredvid har SAS just nu presskonferens för speciellt inbjudna. Vår utsände Martin Björnström är på plats... ;)
 

Gnopps

Medlem
Jag sitter frenetiskt på ITA Matrix och letar efter något super-obskyrt ställe i öststaterna att åka till i sommar för billigast möjliga penning. Jag vill ha en sån oexploaterad upplevelse som möjligt. Hittils har jag kommit ned till $217 till Bucharest med Malev.

Det är förstås också dags att ta på sig spenderarbyxorna idag med MCs trippelpoängerbjudande.
Air Baltic flyger till en del annorlunda ställen, ibland för en billig peng. De har priser på sin hemsida som inte finns på ITA.
 

Fredrik

Medlem
Air Baltics linjenät är väl även annars bästa tipset för den som vill se sig omkring i Öst. Jag flög med dem från Tbilisi och den staden är rätt oexploaterad av västerländska turister på gott och ont. Det finns iofs ett Radisson Blu.
 

rob74

Medlem
Jag har spenderat fredagen med diverse inköp/utlägg jag samlat på mig, så att jag ska kunna utnyttja trippelpoängkampanjen med EB Diners/MasterCard. B la resa mellan ORD och YUL för två i sommar, lite andra resor, gourmetmiddag för tre på Linnéa Art Restaurant i Göteborg (vilken bjöd på en hel del spännande mat- och dryckupplevelser) samt en del annat smått och gott.
Har nog cashat in minst ca 15.000 poäng idag... Två dagar kvar! :)
 
Last edited:

Ericel

Medlem
Torsdag men kanske kan få räkna denna dag som fredag.. förbereder mig för kommande resa till Korea. Avgång lördag CPH-PEK-ICN .. näst sista resan innan semestern. Längtar till lite ledighet och sol, höll på att regna bort igår kväll..
 

Fredrik

Medlem
Jag gillade Korea och åker gärna tillbaka igen. Att det är relativt billigt att flyga i premiumklasserna ex-ICN har förstås inget med saken att göra...

Själv ska jag till landet och hoppas verkligen att det blir bättre väder imorgon än idag.
 

rob74

Medlem
Sitter i inrikesloungen på ARN och väntar på flyget hem till KRN efter två veckors semester i Göteborg. Börjar jobba genast när jag kommer hem och fortsätter med det till halva augusti. Sedan väntar ytterligare två veckors semester med resa till ORD och YUL.
 
Toppen