Senaste nytt

Fredagstråden™

River mitt hår i en lägenhetsrenovering, och ALLT går åt pipan :mad:

Jag fick för mig att jag skulle restaurera upp en 30 tals-våning till originalskick, med allt vad det innebär. Att bit för bit återställa originalinredningen går hjälpligt, men alla dessa egenhändiga mått - när började man med cc 60!? o_O

Senaste bekymret är hur tusan jag ska göra med kylskåpet, som är alldeles för djupt. Det sämsta i kråksången är att ett SMEG kommer imorgon förmiddag, fast jag redan anar att det kommer behöva returneras efter jag sett det på plats :(

Double posting, but what the heck. Håper alle i Stockholmsområdet er ute og nyter nordlyset / "norrskenet" i kveld!!! :)
Live ifrån Uppsala:
16659841898_b3e0375c35_z.jpg

Får du hemlängtan? :)

Även om det är svårt att få till originalskick med vitvaror tycker jag inbyggt låter bättre än en SMEG-kyl så det är lika bra att skicka tillbaka. ;)

Tanken slog mig, både före o efter köpet :p Det är dock en funkislägenhet från 30/40-tal, och det har stått ett 90cm skåp i original (utan frys), och de liknar Bosch/Gorenje/SMEG's retrovarianter. Men i.o.m. att jag är en lat människa köpte jag ett 154cm (med frysfack) för att slippa böja mig... Men volymen blev överdimensionerad - man ska väl inte förhasta sig vid inköp :oops:

Innbyggt i nya underskåp hade varit en variant, om jag inte redan kapat o fäst nya marmorskivor (måste bryta av retron lite) :mad:o_O

Nu får jag skåpet om någon timme, och får se verkningsgraden av min egen idioti.

Jag har tre nödlösningar kvar:
1. Köpa ett 96cm SMEG (inte praktiskt)
2. Köpa två vita, låga, kyl/frys o stoppa in i underskåp (tar bort skåputrymme)
3. Ta bort murbruk o såga en 4-5cm försänkning i tegelväggen (både gillar o ogillar den idén :D )

Jag sökte på Beijing men fick inte upp någon av de trådarna.

Jag skapade en tråd där vi kan samla BCs tips om Beijing och annat i Kina och där du @ESSA gärna får skriva dina intressanta tips:
http://www.businessclass.se/forum/threads/bcs-guide-till-beijing-och-övriga-kina.23332/

Tackar, ska försöka komma ihåg att kika in där när jag är åter på hemmaplan.
Mycket förändras ju men vi har ju många på forumet som kan korrigera och uppdatera.

Befinner mig just nu i Jingdezhen i Kina. Beroende hur bra det går här med allt jag tar mig för så får jag se om jag hinner med några dar i Beijing.
Hoppas på en Sunday brunch på Westin iaf.
Behöver nog den som "tröst" iom att jag bommar Galleries First med en hårsmån... ;-)

Sitter i Golden Lounge på KLIA såhär på fredagseftermiddagen (ja ja, lokal tid alltså).
Tog mig lite nudelsoppa och hittade en skål med "birds eye chili", såg inte så farligt ut så jag hällde väl på ett par skedar.
Ganska säker på att det kommer att bränna till ordentligt ytterligare en gång, om jag säger så...
Men gott var det. Trevlig fredag på er!

Anlände för lite drygt en timma sedan till Sheraton Full Moon Resort & spa. På söndag bär det av söderut med sjöflyg till Moofushi.... Vägen hit via CDG o AUH så fick vi prova på AFs o EYs gästfrihet.

Toppen