Senaste nytt

Fredagstråden™

Fredag på en mycket mysig grekisk ö. Ikväll blir det fotboll på ett ouzo-ställe. I övrigt så är det strålande sol och 25 grader i vattnet. För att ta sig till denna ö krävs det att man tar Flying Dolphin. Det går två bolag hit och nu har det ena infört bestämda säten. Skickar med en bild på seat mapen. Logiskt någon? Hade för övrigt 8Z på vägen hit och fick stå och leta ett tag...
DSC_1097.jpg

Vill rotera bilden, men lyckas ej

Last edited:
Gör som "lille Pär" och skiter i det här.
Loggar ut och sätter mig i solen med en sval Oxford och Rockklassikers Legend-kanal.

Så kan man fundera på om det skall bli Dregen och Lundell i morgon

Jag skickar en hälsning från det soliga Warsawa, nu är det hemgång efter två veckor på fältet. Nedräkningen mot nytt jobb har också börjat, snart är det slut med tjänsteresor, poängsamlande och roliga kreditkort. Hur ska jag överleva detta trauma?

Har ånyo missat mitt eftermiddagsflyg en Fredag. Idag från Trondheim. Fick erbjudande att för 2000:- boka om till Stockholm med ett senare flyg via Oslo och Köpenhamn, (6 timmar). Efter visst övervägande bestämde jag mig för att se vad Trondheim by night har att erbjuda och flyga hem på Lördag förmiddag istället. (Faktiskt mitt första besök i den här staden). Varvar nu ned på hotellrummet med en Dahl pilsner. Skål!

Ja, så förflöt ännu en vecka. Exjobb blandat med jetlag från USA och flytthjälp åt en kompis. Nu blev det spontanbio, johhny Depp i en dator bjuder på underhållningen i en nästan tom biosalong med några tonåringar ett par rader bakom mig. Med nyc blev flygningarna i den närmsta framtiden få, blir väl några Luleåvändor i höst också.

Nu blir det mörkt i salongen, trevlig helg!

Weekend i Barcelona med en god kammerat, prøvede forgæves at finde en TV kanal der viste VM, så vi må finde en sportsbar der viser den sene kamp.

I Rumänien på lite jobb. Bor på Radisson Bucharest vilket var en överraskning åt det bättre hållet, ett av de bättre Radisson hotellen på min lista.

Nu dags att sova efter fotboll och ett par mojitos vid poolbaren.

Är i Göteborg för bröllop! Jag och sambon... Vigsel imorgon i Örgryte nya kyrka kl 17!!! (Eller idag, lördag...)
Idag vaknade jag sent på eftermiddagen och trodde att jag hade försovit mig till något. Men nej!
Kompisarna anlände runt 16-tiden och efter lite räkmacka och öl till lunch så drog vi oss till kyrkan för orgelkonsert med min professor från musikhögskoletiden i Piteå, nu arbetandes i Montréal, som också spelar på vår vigsel. Därefter vankades det party med kollegor och vänner hemma hos vännen och kollegan som jobbar i Örgryte och som dagen till ära kommer att uruppföra ett egenkomponerat orgelstycke till oss.
Vi hade tänkt oss ut på stan ikväll men hann inte ut innan stängning, så det blev att ringa hotellet och be dem fixa lite mums åt mig och grabbarna då vi kom tillbaka. Sambon och hennes vänner bor på Radisson Scandinavia och vi andra på Riverside.
Men för imorgon vankas det svit med champagne här på Riverside!

Attachments

• ForumRunner_20140705_034340.png
    ForumRunner_20140705_034340.png
    {memory} MB · Visningar: 253
  • ForumRunner_20140705_034416.png
    ForumRunner_20140705_034416.png
    {memory} MB · Visningar: 268
  • ForumRunner_20140705_034440.png
    ForumRunner_20140705_034440.png
    720,4 KB · Visningar: 275
  • ForumRunner_20140705_034507.png
    ForumRunner_20140705_034507.png