Senaste nytt

Fredagstråden™

Packar för att hälsa på familjen i Skåne över helgen. Är flygotrogen och flyger med Finnair som var betydligt billigare än konkurrenterna på sträckan. Men lyckades fixa statusmatchning så jag kan visa vår utbytesstudent vad en lounge är :)

Packar för att hälsa på familjen i Skåne över helgen. Är flygotrogen och flyger med Finnair som var betydligt billigare än konkurrenterna på sträckan. Men lyckades fixa statusmatchning så jag kan visa vår utbytesstudent vad en lounge är :)
Hon gillade det och sa att hon minsann också tänker skaffa guldkort när hon blir stor.

Sista vardagen i Stockholm innan jul - massor att göra samtidigt som jag planerar våra events i ARN/OSL/CPH med SAS och i trådarna här på BC.

På söndag flyger vi SAS till OSD för att fira jul, blir skönt och avkopplande. Eller snarare uppkopplat eftersom jag ska försöka vara "tråkig pappa" i en vecka inför dottern så att hon inte är så pappig när det är dags för dagis i Januari... Kommer nog märkas här på BC :)

Trevlig helg på er allihopa!

Flyger?? Du har väl världens bästa vinterbil - Mercedes GL - som står? och världens roligaste också för den delen, men den hade jag nog inte heller tagit.

Kanske kan du vinka åt marken när du åker hem, då planerar nämligen jag att åka upp! :)

tankar går till alla som omkom i tragedin i USA..har kollegor som bor i den staden och har barn i den skolan men trots allt detta så hävdar många av dom att detta hade aldrig hänt om lärarna varit beväpnade...vissa kommer aldrig att fatta..tyvärr...sorgligt..

Ja denna Lördag (fast nu denna tråd heter Fredagstråden) har nog inte varit ngn höjdare...
Var ju "dum" nog att skriva att en Sjöman älskar havet våg i ett inlägg härom dan, det fick man ju äta upp idag!!! :eek:

SMHI Sjöfart Utfärdad: 2012-12-15, 12:42 svensk tid

God middag!

Mycket blåsigt lördag-söndag!

Lördag SO-lig kuling, 16-20 m/s. Från söndag morgon börjar vinden avta, och från söndag kväll under kuling.

Finska viken
Lördag-söndag SO-lig kuling uppemot 17 m/s i hela området.

Blev att ställa in alla turer utom den första och den sista, som senare lades med dryga timmen... :p
Hade ca. 20 m/s i hamnen nästan hela eftermiddagen, suck!! Ibland önskar man att man valt en annan yrkesbana.;)

Kom hem till Kiruna vid 22.40 efter en hel dags flygande från GOT via CPH och FCO. Var på tid från GOT, men sedan började det med sent inkommande plan pga snöoväder på ARN, så vi blev nästan en timme sena iväg mot FCO. En del tid kördes in, så jag hann käka lite lätt lunch i loungen innan boarding tillbaka till CPH. Framme i CPH var vi 25 min sena, så det var bara att knalla från gate B5 till B7 och gå ombord på flyget till ARN.
När vi taxat ut en bit med planet mot KRN, så fick vi besked om att hydrauliken till hjälpmotorn inte ville funka, så tillbaka till gate igen. Efter 20 min var det löst och vi kom iväg. Landade 22:40 i Kiruna med 20 min försening. Skönt att det inte blev planbyte som i fredags från CPH till GOT.

Toppen