Senaste nytt

Från 14e Mars 2024 höjs avgiften för Amex Elite & Premium

Brandten

Medlem
Verkar som att SAS Amex är från 14 Mars 2024. Men undra när de skall informera om detta :)
Det intressanta är att dom skriver månadsavgift och årsavgift på betalkorten, som att man får välja. Jag har försökt att få månadsbetalning på min årsavgift tidigare på betalkortet och de har dom strängt sagt nej på!
Kom nu på mailen.

1704791382372.png



Undrar också om någon vet hur det blir för oss som har årsavgift som klumpsumma, i mitt fall nu i januari. Får jag inte höjningen förens nästa period dvs jan 2025?
 

Jannes

Medlem
Hade gärna sett att de inför någon form av reseförmåner till kortet t.ex lounge access likt Delta Reserve i USA. 6000kr för en bit metallskrot känns inte så lockande. Kanske lutar mot att säga upp kortet när årets vouchers är triggade.
Börjar definitivt överväga samma, speciellt om mina resemönster ändras i jobbet. Är ännu lite nytta av statuspoängen då de i år hjälper så jag kommer nå EBG, men sannolikt att den nyttan rinner ut i sanden småningom. Nyttan av EBG och möjligheten att nå det är ändå beroende av ifall man flyger eller ej. Är dessutom bara på tredje året mot LTG, och hela SkyTeam/FlyingBlue grejen är ju en osäkerhetsfaktor.
Då är 1200kr/pa mera ganska mycket stålar för ett metallkort jag ändå inte får på ett par år om jag inte ”sliter ut/tappar bort” det.
 

gneken

Medlem
Om man betalar månadsvis, kan man då begära att betala allt som en årsavgift istället för att behålla det gamla priset så länge som möjligt?
 

Mangostan

Medlem
Jag har både betal- och kreditvarianten av Elite, men tvingas nu till slut säga upp den förstnämnda. 7500 kr per år är helt enkelt för dyrt. Det har varit skönt att få 2x2 Amexkuponger och 2x20.000 baspoäng men nu är det över. Man undrar om de verkligen kommer att kunna räkna hem denna prishöjning med tanke på hur många kort som sägs upp samt hur många färre nya medlemmar de får.
 
Toppen