Senaste nytt

Frågor om poäng/poängbokning på Hilton?

char

Medlem
Går ju att ha poängpool samt föra över poäng mellan konton så din respektive, syskon, föräldrar kan föra över poäng till dig. Nya konton kan dock inte köpa poäng direkt om vederbörande inte haft någon stay. Vill minnas att kontot måste vara minst sex månader.
Tack för tipset :)
 

taxvalp

Medlem
Det har inte alltid varit fördelaktigt, men sedan COVID har priserna skenat här i USA. Att använda poäng är ett bra sätt att kunna spara pengar. Problemet är gillar du att resa så kan du bara köpa ett visst antal poäng per år så det räcker nog mest bara till bara 5 dagar beroende på hotell. Köp 4 få 5 med status

Vissa hotell har standard list pris och inte kompis pris och då kan det bli rejält dyrt att använda poäng så det gäller att kolla extra noga.

Mitt tips är att inte resa till USA om du vill bli rånad på mat, hotell och bilhyra denna sommar.

+1 på detta. Känner mig hyggligt förtrogen med Hiltons priser och poängsystem men senaste året har spelplanen verkligen ändrats. Har en resa på gång med enstaka transferövernattningar i Nordamerika och numera är det mer regel än undantag att det är smartare att boka med poäng (och köpa poäng till kampanjpris) än att betala cash. Exempelvis kostar en natt på Hilton Vancouver Airport med viss flexibilitet motsvarande 424 USD(!) med skatter det datum jag behöver bo där. En poängnatt kostar 50 000 poäng (250 USD inköp om kontot är tomt) och då kan man dessutom välja en juniosvit för samma pris…
 
Vi gjorde en liknande sak för Hawaii i höstas. Köpte poäng på samma kampanj och bokade sedan poängrum. Vi fick $15 dollar eller något sådant som f&b benefit per vuxen som HHG. Sparade kanske $300-400 per natt. Så borde inte vara några konstigheter.

Tror det bara är ett sätt för Hilton att sälja och köpta poäng är ju dollar in. Hotellrum går ju att avboka. Och alla kanske inte maxar ROIn som på detta forum :)
 
Toppen