Frågor om platstillgång på flighter

Ber om ursäkt. Trodde i min enfald att det var tillräckligt med info. Och ja, jag har läst första inlägget, men det var nog för ett år sedan eller så. Teflonminne.

Anders Östling skrev:Ber om ursäkt. Trodde i min enfald att det var tillräckligt med info. Och ja, jag har läst första inlägget, men det var nog för ett år sedan eller så. Teflonminne.Klicka för att utvidga...

Kod:

SK 953 0
CPH 16/10/17 9:35 AM
MIA 16/10/17 1:50 PM
333
M,Th,Sa
NA / NA
CL DL ZC RL JC YL SL BC PC AC EL ML HL QC VC WC UC KC LC TC OC GL NL

Hej, någon som har möjlighet att kolla hur platstillgången ser ut för LH410 MUC-JFK den 18 oktober?

Bokade platser i PE för någon vecka sen och fanns bara två platser utsprida i kabinen att välja på vid seating. Skulle behöva sitta bredvid min kollega för att kunna jobba på vägen över. Kan det vara så att det egentligen finns platser kvar och att dom släpps upp närmare inpå avgång?

Tacksam för svar!

bnr skrev:Kod:SK 953 0
CPH 16/10/17 9:35 AM
MIA 16/10/17 1:50 PM
333
M,Th,Sa
NA / NA
CL DL ZC RL JC YL SL BC PC AC EL ML HL QC VC WC UC KC LC TC OC GL NLKlicka för att utvidga...
Tack. Är det en ny kodning för platstillgång? Innan har jag bara sett siffror 0-9 för resp klass.

Anders Östling skrev:Tack. Är det en ny kodning för platstillgång? Innan har jag bara sett siffror 0-9 för resp klass.Klicka för att utvidga...
xL betyder det finns inte plats men man kan begära att stå på väntelistan. (Görs manuellt)

xC betyder "Closed" så det finns inte plats och inte heller kan stå på väntelistan.

Hej kära BC:are

Vet inte riktigt om den här tråden hamnar i rätt sektion på forumet men det får bära eller brista.

Det är så att jag och sällskap ska flyga hem från Hong Kong på söndag efter jämnt födelsedagsfirande och funderade på uppgradering av biljetterna. Finns det någon vänlig själ som har tillgång till expertflyer premium för att se hur det ser ut med tillgänglighet i både plus och business på SK964 den 9/10?

Mvh Gearup

Gearup skrev:Hej kära BC:areVet inte riktigt om den här tråden hamnar i rätt sektion på forumet men det får bära eller brista.Det är så att jag och sällskap ska flyga hem från Hong Kong på söndag efter jämnt födelsedagsfirande och funderade på uppgradering av biljetterna. Finns det någon vänlig själ som har tillgång till expertflyer premium för att se hur det ser ut med tillgänglighet i både plus och business på SK964 den 9/10?Mvh GearupKlicka för att utvidga...
Du kunde ha postat frågan i den här tråden: Frågor om platstillgång på flighter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Svaret på din fråga är:

Kod:

SK 964
HKG 16/10/09 9:05
ARN 16/10/09 14:35
333
C9 D9 Z0 R0 J0
Y9 S9 B0 P9 A0
E9 M9 H0 Q0 V9 W9 U0 K0 L0 T0 O9 G9 N9

ollek skrev:Hej, någon som har möjlighet att kolla hur platstillgången ser ut för LH410 MUC-JFK den 18 oktober?Bokade platser i PE för någon vecka sen och fanns bara två platser utsprida i kabinen att välja på vid seating. Skulle behöva sitta bredvid min kollega för att kunna jobba på vägen över. Kan det vara så att det egentligen finns platser kvar och att dom släpps upp närmare inpå avgång?Tacksam för svar!Klicka för att utvidga...

Känns lite som att min fråga föll bort i en annan diskussion. Testar igen, någon som har möjlighet att kolla hur det ser ut på denna flight?

ollek skrev:Hej, någon som har möjlighet att kolla hur platstillgången ser ut för LH410 MUC-JFK den 18 oktober?Bokade platser i PE för någon vecka sen och fanns bara två platser utsprida i kabinen att välja på vid seating. Skulle behöva sitta bredvid min kollega för att kunna jobba på vägen över. Kan det vara så att det egentligen finns platser kvar och att dom släpps upp närmare inpå avgång?Tacksam för svar!Klicka för att utvidga...
Så här ser det ut just nu.

Kod:

LH 410
MUC 16/10/18 12:05
JFK 16/10/18 15:05
346
F6 A6
J9 C9 D9 Z9 P9
G6 E3 N0
Y9 B9 M9 U9 H9 Q9 V9 W9 S9 T9 L9 K0

Doktorn har ju redan gett dig vad LH vill sälja just nu. Min ringa (3 resor i PE med LH) säger att de ofta är hyffsat (5-8 platser enl EF) öppna för försäljning även om kabinen är nästintill full. Lufthansa blockar några säten för platsreservation, oftast längst fram i mitten. Dessa kan ses som X om du tittar på Expertflyers platstillgång. Dessa blockade platser kan öppnas för dig att välja lite närsom beroende på bokningsläget, kolla in din bokning lite då och då när det närmar sig avresa.

Så här ser det ut just nu, min tolkning är att det är fullt i PE. Borde alltså vara goda chanser till uppgradering om du har status.

screenshot_2016-10-07-16-43-39-png.57056

Canadien skrev:Lycka till! Kan ju vara ett par SEN i kabinen också om du har otur men hoppet finns iallafall.Klicka för att utvidga...

Senast jag flög PE med Lufthansa så lyckades vi med den bedriften, då var jag dock endast EBS och en EBB. Med då hade vi nog extra tur!

Undrar om någon med EF kan vara vänlig och kolla upp

TG931
3 JAN 2017 kl 12:30
Från CDG till BKK

Har två platser bokade i business och lurar på att uppgradera till First.

Anders Östling skrev:Undrar om någon med EF kan vara vänlig och kolla uppTG9313 JAN 2017 kl 12:30Från CDG till BKKHar två platser bokade i business och lurar på att uppgradera till First.Klicka för att utvidga...
Så här ser det ut just nu.

Kod:

TG 931
CDG 17/01/03 12:30
BKK 17/01/04 06:00
380
F2 A2 P2
C9 D9 J4 Z0
Y9 B9 M9 H9 Q9 T0 K0 S0 V0 W0 L0

Back