Senaste nytt

Frågor om platstillgång på flighter

palmen

Moderator
Tackar! Tolkar jag det rätt att Plus är Y, S, B och P, samt Business C, D, Z och J, så SAS är villiga att sälja minst 9 platser i både Plus och Business för närvarande?
A är billigaste plus.
Jag tolkar det som att business är vidöppet, plus är relativt fullt och en hel del bokningar i ekonomi.
 

Dr Evil

Ny medlem
Vår första bonusresa till SFO och hem från LAX närmar sig med stormsteg. Flyget till SFO 14/12 blev inställt ca 6 v före avgång och vi blev ombokade till acceptabla platser 15/12.
Vi reser 4 pers med 2 bokningar. 1 vuxen och 10- åring i business och 1 vuxen + 12 åring i plus. (Har lagt bud på uppgradering för stackarna i plus)
Nu fick vi besked även 6 v före hemresan från LAX 17/1 att flyget är inställt och vi är ombokade till 18/1. Problemet blev då bokningen i plus där den vuxne har fått en plats medan 12-åringen inte fått någon plats och alla stolar är reserverade... Jag har ringt SAS 2 ggr men de kan inte hjälpa till med detta utan hänvisar till checkin på flygplatsen där "de borde kunna lösa det".
Ska vi vara oroliga eller kommer det här att "lösa sig"?? Är det inte lite underligt att en person i en bokning får en plats och barnet blir utan plats?
 
Toppen