Senaste nytt

Frågor om platstillgång på flighter

Tack Robin,

Med risk för att bli dumförklarad :) funderar jag på vad detta betyder.
Har läst och googlar på förklaringar men kan inte komma på om detta innebär att det finns 9 platser eller plussar jag ihop alla siffror?
Förlåt en gammal dumbom

Tack Robin,

Med risk för att bli dumförklarad :) funderar jag på vad detta betyder.
Har läst och googlar på förklaringar men kan inte komma på om detta innebär att det finns 9 platser eller plussar jag ihop alla siffror?
Förlåt en gammal dumbom

Det är respektive boknignsklass som finns kvar på den flighten. Om det står C9 finns det 9 st biljetter i klass C.

Det är respektive boknignsklass som finns kvar på den flighten. Om det står C9 finns det 9 st biljetter i klass C.
För att vara helt korrekt, i detta fall betyder 9 att det finns minst 9 biljetter till salu.
Om det står 8 eller färre så är det exakt antalet platser till salu.

OBS att detta är en snapshot. Försäljning av en enda biljett till kan ändra allt.

Om du just nu vill köpa en biljett på den aktuella sträckan ARN-MIA (via ZRH) finns det en biljett till salu i J-klass (full business) och minst 9 platser till salu så långt ner i prishierarkin som till Q under förutsättning att andra regler som LX har ger möjlighet att köpa Q-klass tre dagar innan avresa.

Jag vet inte riktigt vad du ville få ut av frågan om jag skall vara ärlig. Är det för att få en uppfattning om flyget är fullt eller om du kan hitta en biljett till ett visst pris, eller?

Känslan baserat på de siffrorna är att business ARN-ZRH är ganska fullt medan det är gott om plats på sträckan ZRH-MIA i alla kabiner utom First Class.

Nu framgår det ju inte varför @Gittan99 frågade efter tillgången, men det är inte fullt så enkelt med Swiss. Swiss har married segments, så man kan inte titta på separata flighter om man inte tänker boka exakt så (dvs som separata bokningar, segment för segment).

Jag vet att folk brukar bli sura när jag påpekar detta, men faktum kvarstår att om man inte förstår sig på exakt hur dessa siffror fungerar, så har man väldigt lite nytta av dem. Och tyvärr förstår de flesta inte alls vad de betyder. :(

Hur ser det ut i C på SK902 imorgon? (Söndag 12 juni)
Skriv mellan vilka punkter flyget går också. Lättare att hjälpa dig då.

Kod:
SK 902
EWR 16/06/12 11:30 PM
CPH 16/06/13 1:10 PM
343
Su,Sa
93% / 21m
C9 D9 ZC RL JC Y9 S9 BC P9 A9 E9 M9 H9 Q9 VC WC UC KC LC TC O4 G9 NL

Toppen