Senaste nytt

Frågor om award-resor med Flying Blue

Har inte sökt Award resor med FB på sisådär 10-12 år men nu när jag försöker göra det är det soprent. Är jag hjärndöd. är officiella sökverktyget kasst eller finns det alternativt knep man ska åbringa för att kolla hur "marknaden" ser ut på awardplatser allmänt i Skyteam?

Vart ska du åka?

Har inga specifika planer, ville främst forma mig en uppfattning om hur existerande tillgång såg ut i jämförelsesyfte med dagens (*A) utbud.

Om tillfälle finns så skulle jag konvertera denna till SkyTeam flygningar, men tvivlar STARKT på att jag får en lika straight forward, familjevänlig flygning på dessa ultra-eftertraktade datum (speciellt då jag nu är SEN). Så det var ingen förväntan.

Har inga specifika planer, ville främst forma mig en uppfattning om hur existerande tillgång såg ut i jämförelsesyfte med dagens (*A) utbud.

Om tillfälle finns så skulle jag konvertera denna till SkyTeam flygningar, men tvivlar STARKT på att jag får en lika straight forward, familjevänlig flygning på dessa ultra-eftertraktade datum (speciellt då jag nu är SEN). Så det var ingen förväntan.
Okej, svårt att svara på frågan då. Awards med AF och KLM kan du lätt söka i deras appar. Partner-awards ser man ibland, tex AirEuropa och Korean men man kan behöva ringa in för att boka en del.

Okej, svårt att svara på frågan då. Awards med AF och KLM kan du lätt söka i deras appar. Partner-awards ser man ibland, tex AirEuropa och Korean men man kan behöva ringa in för att boka en del.
Alltså, jag har tillgång till tjänsterna, det jag upplever är att de officiella kanalerna för FB visar oerhört lite tillgänglighet och min allmänna fråga är om det verkligen är så illa som det ser ut. (återigen i jmf med *A).

Idag har SAS dykt upp när man söker awards med Flying Blue. 6700 poäng är ändå prisvärt för CPH-AMS.
b1a525b0115bbb913e31a6e1393e4c7b.jpg

Jag kollade på KLM.com för någon vecka sedan efter bonus platser till usa främst New York eller Chicago i slutet på juni 25. Hittade. Bra tillgång men det var väldigt olika poäng kostnader på mina datum blev till sist La Premier till Washington DC för 166k poäng vilket var mindre än business till Chicago

Toppen